
La 31 ianuarie 2025, au început lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu-Tigveni a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, care este cel mai dificil și mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, întrucât cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1, a anunțat, pe Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Gata, se forează!
În nota-i caracteristică, Irinel Ionel Scrioșteanu a postat și un filmuleț (vedeți AICI) de pe șantierul secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, în care a precizat: „Asistăm, acum, la un moment istoric pentru această autostradă, dar și pentru România: primul pilot forat pentru realizarea celui mai lung tunel din această autostradă, tunelul de aici, de pe secțiunea 3 de la Poiana.
Se forează primul pilot al portalului dinspre Pitești, un pilot de 30 de metri adâncime, cu diametru de 1.500 de m.m. Aici, la acest portal, va fi asigurată lansarea cârtiței mecanice care va fora acest tunel. Această instalație de foraj va sosi în țară în această toamnă și va începe efectiv forajul tunelului, în primăvara viitoare.”
Start lucrări!
Potrivit oficialului, până la 31 ianuarie a.c., au fost realiate următoarele operațiuni:
– au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel, unde va fi realizată și zona de acces a instalației TBM;
– au fost finalizate principalele organizări de santier;
– se lucrează la realizarea drumurilor tehnologice;
– au fost finalizate accesele în șantier;
– au început lucrările la Tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens, prin forarea armarea și turnarea celor 87 de piloți de 1.500 de m.m. diametru și 30 de metri adâncime, pentru portalul dinspre Pitești;
– se lucrează la realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.
Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care:
– excavații, 6,3 milioane m.c.;
– umpluturi în terasamente, 2,5 milioane m.c.;
– umpluturi de balast,: 1,2 milioane m.c.;
– beton, 980.000 m.c.;
– armătură, 100.000 tone;
– tabliere metalice, 46.000 tone;
– piloți forați, 150.000 m;
– grinzi prefabricate, 1.916 de bucăți.
Se vor construi următoarele elemente principale
- 37,4 km lungime traseu autostradă;
- 54 de structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este Tunelul Poiana (1,78 km);
- 3 noduri rutiere 1) Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895) 2) Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229) 3) Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga);f
- spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300;
- spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga);
- Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).