
Autostrada cu tunel trece la nivelul greu. Se construiesc grinzi cât un bloc cu 4 etaje!
Primele grinzi din beton, gata pe șantier între Cornetu și Tigveni.
Începe construcția propriu-zisă a viaductelor și tunelurilor pe cea mai grea secțiune a Autostrăzii Sibiu–Pitești, între Cornetu și Tigveni.
Primele grinzi din beton, produse direct pe șantier, au fost deja decofrate și verificate.
Se lucrează intens la structuri, tuneluri, viaducte și drumuri tehnologice, iar cifrele sunt impresionante.
Oficialii au anunțat că primele două grinzi din beton – cu o lungime de 40 metri și înălțimea de 2,25 metri – au fost deja realizate și inspectate pe Secțiunea 3 Cornetu–Tigveni.
Acestea fac parte dintr-un total de 1.394 de grinzi necesare pe această porțiune.
Alte circa 600 de grinzi, mai scurte, vor fi livrate de furnizori externi.
Stadiul lucrărilor: se intră în faza de execuție intensă
Lucrările pe acest tronson al A1 avansează rapid:
- Au fost finalizate organizările de șantier și drumurile tehnologice (50 km).
- La tunelul Poiana (1,78 km), se forează piloți armați, se construiește grinda de coronament și se lucrează la ambele capete.
- Se amenajează zona pentru ecoductul peste Râul Olt, DN7 și calea ferată.
- Se execută lucrări complexe la viaducte, ziduri de sprijin și terasamente.
Cifrele proiectului sunt fără precedent în România
Secțiunea 3 are o lungime de 37,4 km și implică:
- 6,3 milioane mc de excavații
- 2,5 milioane mc umpluturi în terasamente
- 980.000 mc de beton
- 100.000 tone de armătură
- 150.000 ml de piloți forați
- 1.916 grinzi prefabricate
- 46.000 tone tabliere metalice
- 54 structuri, însumând 14,5 km
Se vor realiza două noduri rutiere, mai multe spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Autostrada cu tunel trece la nivelul greu. Se construiesc grinzi cât un bloc cu 4 etaje!