Provinciile istorice Muntenia, Moldova şi Ardealul nu sunt legate prin autostrăzi, iar diferenţele de dezvoltare dintre regiuni sunt tot mai evidente. Marile proiecte de infrastructură au rămas la stadiul studiilor de fezabilitate. Iar România se află în topul ţărilor europene la numărul deceselor pe şosele.
Piteşti-Sibiu, eterna promisiune
Autostrada Sibiu-Piteşti, care ar urma să lege Muntenia de Ardeal, rămâne un vis pentru cei peste 25.000 de şoferi care circulă zilnic pe Valea Oltului, una dintre cele mai aglomerate şosele. A început doar proiectarea primului tronson, Sibiu – Boiţa, lung de 13 kilometri. Pentru restul de patru segmente, care însumează circa 110 kilometri, încă se fac licitaţii sau urmează să fie desemnaţi constructorii.
Doar au votat
Parlamentarii au votat anul trecut o lege specială pentru construcţia A8, autostrada care va lega Moldova de Ardeal. Construcţia nu poate începe însă, pentru că va fi reactualizat studiul de fezabilitate, aşa cum doresc noii guvernanţi. Nici Moldova şi Muntenia nu sunt legate printr-o autostradă. Şoferii sunt nevoiţi să se înghesuie pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri. Iar şoseaua de mare viteză Ploieşti – Paşcani este doar un proiect. Anul acesta, până acum au fost daţi în trafic doar 22 kilometri de autostradă, adică Lotul 4, Lugoj-Deva. La începutul anului, autorităţile promiteau că şoferii vor circula pe încă 100 kilometri noi de autostradă.