
Secțiunea montană Boița – Cornetu a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești continuă să fie un adevărat test pentru constructori, care lucrează non-stop pentru a respecta termenele ambițioase stabilite de autorități. Pe fondul provocărilor tehnice, autorizația pentru tunelul Boița 1 este așteptată în scurt timp.
Constructorii turci accelerează ritmul pe secțiunea montană
Asocierea turcă Mapa – Cengiz a mobilizat peste 400 de muncitori și circa 100 de utilaje pentru a avansa pe unul dintre cele mai dificile loturi ale autostrăzii. Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că stadiul fizic al lucrărilor pe întreaga secțiune a ajuns la 7,2%, însă în zonele deja autorizate progresul este mult mai vizibil.
Tunelul Robești, cu o lungime de 900 m, este prioritatea șantierului: aici se lucrează 24/7 pentru a traversa zonele stâncoase, fiind deja finalizați 160 m pe galeria dreaptă și 100 m pe cea stângă. În paralel, toate cele 5 viaducte autorizate au fundațiile finalizate, iar producția elementelor de structură, inclusiv tablierul metalic, a început în fabrica de la Sibiu.
Urmează autorizația pentru tunelul Boița 1
Pe 4 decembrie, CNAIR a depus documentația pentru autorizarea construcției altor 3 viaducte și a tunelului Boița 1, un pas esențial pentru continuarea lucrărilor în ritm alert. Această secțiune, cu o lungime de 31,33 km, va include 7 tuneluri și 48 de poduri și viaducte, elemente-cheie pentru traversarea Carpaților.
Cristian Pistol subliniază că monitorizarea șantierului este permanentă, pentru a garanta respectarea termenelor și a calității prevăzute în contract.
Infrastructura de artă: tuneluri și viaducte spectaculoase
Lotul Boița – Cornetu presupune construcția a 7 tuneluri, cu lungimi cuprinse între 247 m și 1.536 m, și 48 de poduri și viaducte, cu lungimi între 32 m și 843 m. Contractul are o durată de 68 de luni și o valoare de 4,25 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport.
Lucrările pe această secțiune sunt vitale pentru finalizarea întregii autostrăzi până în 2028, oferind un drum modern care va lega Transilvania de Muntenia printr-un traseu sigur și eficient.






































