
Proiectul care promite să unească Transilvania cu Muntenia face un pas istoric. Constructorii au început lucrările de dinamitare pentru tunelul Robești, una dintre cele mai complexe și spectaculoase secțiuni ale Autostrăzii Sibiu–Pitești (A1). Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), detonările controlate vor fi realizate zilnic pentru a străpunge stâncile dure de pe traseul montan dintre Boița și Cornetu.
Tunelul Robești, poarta prin Carpați
Tunelul Robești are o lungime de aproximativ 900 de metri și va traversa o zonă cu teren extrem de dificil. Dinamitările marchează începutul lucrărilor de străpungere, o etapă esențială în realizarea secțiunii 2 a autostrăzii. Operațiunile sunt atent monitorizate, iar echipele folosesc tehnologie modernă pentru a asigura siguranța și protejarea mediului înconjurător.
Detonări zilnice sub supraveghere strictă
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că operațiunile se vor desfășura zilnic până la finalizarea lucrărilor de excavare prin masivul de rocă. Fiecare explozie este controlată cu precizie, pentru a reduce la minimum impactul asupra locuințelor din apropiere și a infrastructurii locale. În paralel, se desfășoară lucrări de consolidare și amenajare a accesului către zona tunelului.
A1 Sibiu–Pitești, autostrada care unește România
Tunelul Robești reprezintă una dintre cele mai dificile provocări inginerești de pe traseul A1. Finalizarea acestui segment va aduce România mai aproape de o conexiune rutieră completă între Ardeal și sudul țării. Autostrada Sibiu–Pitești va fi primul drum de mare viteză care străbate Carpații, simbol al progresului și al unei infrastructuri moderne, așteptate de zeci de ani.







































