
Lucrările pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), între Tigveni și Curtea de Argeș, avansează într-un ritm impresionant.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat că șantierul primului tunel rutier de autostradă din România – „Alina” și „Daniela” – a ajuns la un stadiu de execuție de 80%, cu posibilitatea deschiderii circulației chiar din vara anului viitor.
Tunelurile „Alina” și „Daniela”, lucrate non-stop
Pe șantier se lucrează continuu, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, cu peste 600 de muncitori și 210 utilaje mobilizate.
Tunelul „Alina”, pe sensul Pitești – Sibiu, are deja finalizată structura de rezistență.
La tunelul „Daniela”, lucrările continuă cu montarea cofrajului hidraulic pe tronsoane de 12,5 metri, operațiune ce se va încheia în luna octombrie.
În paralel, se montează instalațiile tehnice și se finalizează lucrările la tunelurile de urgență.
Infrastructură modernă și soluții tehnice avansate
Printre realizările importante se numără:
- finalizarea hidroizolației la tunelul „Daniela”;
- montarea sistemelor de evacuare a apei pluviale;
- amenajarea banchetei laterale mecanizate în tunelul „Alina”.
De asemenea, stația de betoane a fost deja demontată pentru a permite realizarea infrastructurii de conectare între cele două fire de tunel și corpul principal al autostrăzii.
Proiect european cu finalizare înainte de termen
Lucrările la această secțiune de autostradă, cofinanțată din fonduri europene, au început în vara anului 2023 și se desfășoară într-un ritm accelerat, peste graficul stabilit.
Termenul oficial de finalizare este 2027, însă mobilizarea excelentă a constructorului ar putea aduce o veste bună șoferilor.
Astfel, circulația pe lotul Tigveni – Curtea de Argeș ar putea fi deschisă în august 2026, cu un an mai devreme decât estimările inițiale.






































