
Autoritățile române au anunțat, recent, emiterea autorizației de construire pentru Tunelul Robești, o componentă esențială a secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Acest proiect cofinanțat din fonduri europene va facilita conectivitatea între regiunile din România și Uniunea Europeană.
Autoritățile anunță startul lucrărilor la Tunelul Robănești
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, a transmis joi, 16 iulie 2025, pe rețelele sociale: „Ministerul Transporturilor a emis astăzi autorizația pentru prima etapă a lucrărilor la tunelul Robești în lungime de 900 m. Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) desfășoară deja lucrări la două viaducte de pe acest traseu.”
Valoarea contractului pentru secțiunea 2 este de 4,25 miliarde lei (fără TVA), finanțată prin Programul Transport 2021-2027, cu termen limită de finalizare în decembrie 2028.
La rându-i, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a dat aceeași veste pe pagina sa de Facebook. „Reamintesc faptul că lucrările la această secțiune au început cu un prim tronson în zona Boița, iar în în urmă cu o lună au mai fost autorizate încă 4 viaducte între km 14+150 și km 17+670 pe direcția dinspre Sibiu spre Pitești”, a consemnat Scrioșteanu pe Facebook.
Detalii despre proiect
Contractul pentru această secțiune include realizarea următoarelor lucrări:
- 31,33 km de autostradă;
- 49 de poduri și viaducte;
- 7 tuneluri cu lungimi între 250 m și 1.590 m.
Un element inovator al acestui proiect constă în realizarea unui ecoduct în zona Lazaret, destinat să faciliteze migrarea faunei sălbatice. Ecoductul va măsura 210 metri și va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7.
Aceste investiții sunt menite să îmbunătățească fluxul de trafic și să reducă timpul de călătorie.
Impactul asupra dezvoltării regionale
Această secțiune face parte din Programul Investițional 2021-2030, dedicat dezvoltării infrastructurii de transport din România, aprobat de guvern între 2020 și 2021.
Provocările de construire în zona montană reprezintă un test pentru ingineri, însă succesul acestora ar putea servi ca model pentru viitoarele inițiative de infrastructură din România.
De asemenea, acest proiect este prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați, având potențialul de a reorganiza peisajul transporturilor din țară.






































