Veste fenomenală! Când se va circula pe noua autostradă, de la Pitești la București.
Progresul fizic pe șantierul secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) este de 60%, iar dacă se menține ritmul sunt mari șanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km, a notat, joi, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Sorin Grindeanu anunța
‘Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din autostrada Sibiu – Pitești, unde se construiește inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri.
Săpăturile pentru galeria de pe sensul Sibiu-Pitești au ajuns la 1.193 metri și la 1.026 metri la galeria de pe sensul Pitești-Sibiu. Progresul fizic pe întregul șantier este de 60%.
Dacă se menține ritmul, sunt mari șanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor și pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș)’, a precizat ministrul.
Ritm foarte bun de lucru
Şi directorul CNAIR, Cristian Pistol, a vorbit despre un ”ritm foarte bun de lucru pe şantierul secţiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti (A1)”.
„Constructorul austriac (Porr Construct) este mobilizat foarte bine în şantier şi a ajuns deja la un stadiu fizic de 60%, deşi termenul contractual de finalizare este 2027. Lucrările la tunelul în lungime de 1.350 m sunt avansate, iar în această primăvară se va realiza străpungerea la prima din cele două galerii. Sunt şanse reale ca la finalul anului 2025 să putem circula în regim de autostradă, între Tigveni şi Bucureşti, pe mai mult de 140 km”, a transmis, la rândul său, șeful CNAIR.
Pistol a precizat că trebuie finalizate şi lucrările pe ultimii 14,65 km ai secţiunii 5 (Piteşti – Curtea de Argeş) din care au fost daţi în circulaţie anul trecut 15,7 km.
Termenul din contract
Termenul contractual de finalizare a lucrărilor pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș este 2027, scrie Agerpres.
- Lungime: 9,86 km
- Constructor: Porr Construct (Austria)
- Valoare: 1.678.873.121,77 Lei fără TVA.
- Contractat: noiembrie 2021
- Lucrări începute: martie 2022
- Termen contractual: 16 luni proiectare + 44 luni execuție
În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări complexe, astfel:
- Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 m.
- Construirea unui Tunel în lungime de 1.350 m (două fire/galerii), în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
Veste fenomenală! Când se va circula pe noua autostradă, de la Pitești la București.