Premieră pe autostrada Sibiu – Pitești. Tunelul “cârtiță”.
Tunelul Poiana de pe traseul secțiunii 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai lung tunel de autostradă contractat până acum în România, va fi forat cu TBM (tunnel boring machine), spune secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit lui, constructorul italian WeBuild urmează să aducă cel mai probabil în primăvara anului viitor acest utilaj în țară.
Oficialul de la Transporturi a vizitat recent secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a A1 Sibiu – Pitești, ocazie cu care a prezentat stadiul pregătirii pentru deschiderea șantierului, pe pagina proprie de Facebook.
Întrebat dacă tunelul de 1,7 kilometri de pe acest tronson va fi forat cu TBM, Scrioșteanu a răspuns: „tunelul se va fora cu TBM, dar încă nu a ajuns in țară. Cel mai probabil primăvara viitoare ajunge”.
Surse oficiale au confirmat pentru Economica faptul că antreprenorul italian ia în calcul mai multe variante printre care și TBM. „Varianta cu TBM este însă foarte probabilă”, au transmis sursele ziarului.
Construirea unui tunel de autostradă cu TBM ar reprezenta o premieră în România. Tunelul construit de Porr pe secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești, cât și tunelurile ce urmează să fie construite de UMB pe A1 Margina – Holdea au la bază tehnologia austriacă NATM.
Sursa: Economica.net