Se caută mii de muncitori, operatori și ingineri pentru tronsonul 3 Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu – Piteşti.
A început organizarea de şantier pe tronsonul 3 Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Cea mai complexă secţiune de autostradă din România este realizată de asocierea de firme Webuild SPA – Tancrad SRL.
Secțiunea 3 Cornetu –Tigveni are o lungime de 37,40 de kilometri și va avea peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct.
Pentru asemenea lucrări complexe este nevoie și de foarte mulți angajați. Constructorul Webuild anunță că se caută, în continuare, atât muncitori calificați, cât necalificați. Până acum au fost angajate persoane atât din zonele în care se desfășoară lucrări (Argeș, Sibiu sau Vâlcea), dar și din alte județe ale țării, însă numărul acestora nu este suficient. Se are în vedere, inclusiv, aducerea de muncitori din afara țării.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a precizat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild, care a mai adăugat: „Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”.
Durata contractului este de 57 de luni, dintre care 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.
„E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, peste 50 km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a mai declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.
Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028. „În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.
(Sursa: Adevarul.ro)