Traseul complet al autostrăzii Piteşti-Sibiu a fost stabilit oficial. Varianta aleasă are 123 de kilometri şi trece pe lângă Curtea de Argeş, continuă pe la Sălătrucu (nu va avea nicio legătură cu drumul naţional Piteşti-Curtea de Argeş), are şapte tuneluri şi zeci pe poduri şi viaducte. Prima autostradă transmontană din România va fi împărţită în cinci secţiuni. Prima va porni de la Sibiu, de la autostrada de centură a oraşului, va avea 15 kilometri lungime şi trei noduri rutiere, ultimul la Boiţa. Urmează secţiunea Boiţa-Racoviţa, lungă de 28 de kilometri, pe teren mult mai accidentat. Pe această secţiune, autostrada va trece de pe malul drept pe cel stâng al râului Olt şi va avea cinci tuneluri rutiere, unul de peste 1.100 de metri. Secţiunea 3 este cea mai lungă, de 29 de kilometri, între Racoviţa şi Văleni. Va avea un singur tunel, la Poiana, însă va fi cel mai lung tunel – va avea 1.700 de metri. Secţiunea 4 Văleni – Curtea de Argeş va avea 18 kilometri, un tunel de 1.300 de metri şi două noduri rutiere. Cea de a cincea secţiune, între Curtea de Argeş şi Piteşti, va avea 33 de kilometri de teren plat şi va face parte din prima etapă de construcţie efectivă. Ca o premieră, proiectul autostrăzii include şi reabilitarea Drumului Naţional 73C şi prelungirea acestuia cu încă 2,5 kilometri, până la nodul Tigveni, şi va asigura astfel o legătură rapidă între Râmnicu Vâlcea şi autostradă. Potrivit informaţiilor furnizate de CNADNR, varianta aleasă pentru autostradă are 10 noduri rutiere şi şapte tuneluri.
Traseul întreg
Astfel, traseul întreg al autostrăzii este:
– Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
– Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţa, de la km 15+000 la km 43+000, leagă Boiţa cu Racoviţa;
– Secţiunea 3, Racoviţa-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Băiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
– Secţiunea 4, Văleni-Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului şi face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
– Secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă Curtea de Argeş cu Piteştiul şi cu autostrada existentă, prin Valea Argeşului;
– Secţiunea 6 constă în reabilitarea a 14 km de drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Claudiu DIŢA