După anunţul conform căruia o parte din producţia Dacia de la Mioveni ar urma să fie mutată în Tanger, Maroc, fostul ministru de Externe al României Cristian Diaconescu a declarat ieri la Piteşti că temerile sale încep să se adeverească. Afirmaţiile au fost făcute la conferinţa de presă a PMP la care au participat şi Cătălin Bulf, preşedintele filialei, Eugen Tomac, preşedinte executiv la nivel naţional, şi Nichifor Bălan, prim-vicepreşedinte al PMP Argeş. Diaconescu va fi primul pe lista pentru Senat a PMP Argeş. „Atrăgeam atenţia recent că există pericolul mutării. Îmi pare rău că am avut dreptate. Partea franceză acuză creşterea plafonului salarial la Mioveni, în vreme ce costurile din Tanger sunt mici cu forţa de muncă. Autostrada Piteşti-Sibiu ar fi asigurat competitivitatea Dacia Mioveni, dar lucrările nici nu au fost începute. Relocările vor continua”, a spus Diaconescu.
Reacţia Dacia
Însă, în urma informaţiilor privind „mutarea producţiei de Dacia Logan MCV de la Piteşti la Tanger”, Uzina Dacia-Renault a făcut – după cum vă informam – următoarele precizări: „Odată cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru acest model (al doilea din segmentul său, mai ales, în Europa). Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV şi în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc. Proiecţia volumelor de producţie este confidenţială. Capacitatea de producţie instalată a uzinei din Mioveni este utilizată la maximum. În acest context, această a doua industrializare nu impactează nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea şi nici salariaţii din România”.
Claudiu DIŢA