
Azi, de la 9:30, o nouă regulă pe pod schimbă tot! Ce trebuie să știe șoferii.
Restricții de circulație pe A2, începând de azi, 19 mai. Se lucrează la Podul de la Cernavodă.
Restricții pe banda 1, sensul București – Cernavodă
Începând de luni, 19 mai, de la ora 9:30, se instituie restricții de circulație pe Autostrada A2, pe sensul de deplasare București – Cernavodă, între kilometrii 156+670 și 158+170, banda 1.
Restricțiile sunt impuse de executarea unor lucrări la rosturile de dilatare ale Podului de la Cernavodă, un punct cheie al infrastructurii de pe ruta către litoral.
Pe toată perioada lucrărilor, circulația se va desfășura pe banda alăturată zonei mediane.
Podul de la Cernavodă – o realizare de referință a ingineriei românești
Podul de la Cernavodă este o piesă de patrimoniu inginerească, proiectată de celebrul Anghel Saligny. La momentul inaugurării, era cel mai lung pod din Europa și al treilea ca mărime din lume, cu o lungime totală de peste 4 kilometri.
Structura cuprinde două segmente principale – podul peste Dunăre și podul peste brațul Borcea – unite prin viaducte impozante. Construit la sfârșitul secolului XIX, podul a fost un simbol al progresului tehnologic și a jucat un rol strategic vital în transportul feroviar și rutier din România.
Generalul Averescu și decizia care a salvat podul în 1916
În toamna anului 1916, în plin război, trupele germano-bulgare amenințau Dobrogea, iar Podul de la Cernavodă devenise un punct strategic esențial. Generalul Alexandru Socec a cerut permisiunea de a-l arunca în aer pentru a opri înaintarea inamicului.
Comandantul Armatei a II-a, generalul Alexandru Averescu, a refuzat categoric.
Răspunsul său a rămas în istorie: „Sunt de părere să sară în aer generalul, podul nu.”
Această decizie a permis conservarea unei capodopere inginerești și a unui simbol național. Deși Regina Maria a notat în jurnalul său că podul ar fi fost distrus, în realitate, el a rămas intact.
Azi, de la 9:30, o nouă regulă pe pod schimbă tot! Ce trebuie să știe șoferii.