
Supermarketul care a zdruncinat piața cu cele mai mici prețuri, deschis și la Pitești.
La Cocoș în Pitești
Retailerul La Cocoş, cunoscut pentru politica preţurilor mici, a deschis, recent, un supermarket în în complexul Brintex din Brașov, inaugurarea marcând începutul unui plan ambiţios de expansiune, conceput de fondatorul Iulian Nica împreună cu noii acţionari: BERD, Morphosis Capital şi CCEECAT Capital. Totodată, compania are în pregătire o inaugurare și în Pitești, în fostul magazin PIC.
La Cocoș – în locului lui PIC
Discounterul La Cocoș este singurul lanț autohton de magazine care, în 2023, s-a apropiat de pragul de 1 miliard de lei la cifra de afaceri. Acum, fondatorii își propun ca, până în 2030, să ajungă la rulaje de 1 miliard de euro și la cel puțin 15 magazine deschise la nivel național, arată un comunicat al companiei, citat de romaniatv.ro.
Din toamnă, La Cocoș – discounterul fondat de o familie din Ploiești – își va dezvolta afacerea și la ieșirea din Pitești spre autostrada A1, titrează financiarpress.ro. Astfel, începând din noiembrie 2025, retailerul cunoscut pentru politica prețurilor mici va deschide ușile unui magazin în locul fostului PIC, iar cel puțin 200 de angajați își vor fi câștiga pâinea, lucrând în supermarketul La Cocoș.
Retailerul La Cocoș, controlat de omul de afaceri Iulian Nica, a cumpărat, în primăvara lui 2024, fostul magazin PIC – pentru 5 milioane de euro – și va investi în viitorul supermarket din Pitești 6 milioane de euro, după cum au precizat, pentru financiarpress.ro, surse din cadrul companiei.
Surse autorizate au declarat pentru financiarpress.ro și că noua afacere are deja influență asupra concurenței. Aflat la mai puțin de 2 kilometri de viitorul supermarket La Cocoș, Auchan Bradu a desființat departamentul de procesare a cărnii și a concediat, deja, mai mulți salariați.
Așadar, retailerul La Cocoş, controlat de antreprenorul Iulian Nica şi cunoscut pentru politica preţurilor mici, va deschide magazinul cu numărul cinci în Piteşti, în spaţiul unde a funcţionat anterior un hipermarket PIC.
„La Cocoş va deschide al cincilea magazin în Piteşti, în fosta locaţie PIC. Magazinul a fost achiziţionat cu ajutorul unui credit bancar acordat de OTP Bank, în valoare de 5 milioane de euro. Astfel, La Cocoş a alocat un buget de investiţii pentru 2024 în valoare de aproximativ 16 milioane de euro pentru deschiderea celor două magazine noi, din care 5,5 milioane de euro pentru cel de-al patrulea hipermarket (…) din Braşov“, a spus antreprenorul Iulian Nica, într-un interviu pentru zf.ro.
Al 4-lea magazin, inaugurat la Brașov
Rețeaua la Cocoș, singura cu capital autohton, numără, până acum, patru supermarketuri în țară, cel mai recent fiind deschis, pe 24 ianuarie 2025, la Brașov.
„Deschiderea din Brașov reprezintă primul pas dintr-un proiect amplu de extindere, care prevede inaugurarea a 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, având ca obiectiv atingerea unui total de minimum 15 magazine și a unei cifre de afaceri de 1 miliard de euro, până în 2030. În cursul anului 2025, compania își propune să deschidă încă trei locații suplimentare în alte orașe din România, urmând ca, până la sfârșitul anului, La Cocoș să fie prezent în 7 orașe din țară”, a transmis compania.
„Piaţa de retail alimentar este o piaţă extrem de competitivă, prin prezenţa marilor reţele internaţionale, dar şi cu afaceri locale, care au reuşit să se impună ca jucători importanţi. La Cocoş este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obţinut printr-o poziţionare pe piaţă atent analizată”, spune Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox, potrivit Ziarul Financiar.
Principala „armă“ în lupta cu concurenţa
La Cocoş este un concept nou în piaţa din România, un format de magazin ce le oferă clienţilor trei niveluri de preţuri, în funcţie de cantitatea achiziţionată, scrie economica.net.
Aceste magazine îşi desfăşoară activitatea pe suprafeţe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse din cele mai cunoscute şi mai vândute produse din ţara noastră.
Retailul alimentar a fost unul dintre cele mai reziliente segmente ale pieţei de profil, în ciuda creşterii inflaţiei şi erodării puterii de cumpărare şi a consumului, înregistrând creşteri peste rata inflaţiei, în perioada 2019-2022.
Astfel, reţelele de hipermarketuri/supermarketuri au raportat în 2022, an pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare, o creştere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2%, potrivit potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Un nume mai puțin cunoscut la nivel național începe să capteze atenția clienților, prin politica sa de prețuri competitive: La Cocoș. Acest retailer românesc reprezintă o sursă promițătoare de produse la prețuri accesibile, poziționându-se, astfel, ca o alternativă viabilă față de giganții retailului, precum Lidl, Kaufland, Profi și Carrefour.
Supermarketul La Cocoş a pornit la drum în iunie 2014 din orașul Ploiești, fiind singurul comerciant român care a intrat în topul celor mai mari companii din comerțul alimentar din țara noastră, în funcție de cifra de afaceri.
Conceptul La Cocoș a impus un standard prin așezarea specifică a produselor, utilizarea unor modele de prețuri distincte și un sistem de afișare unic, incluzând nivelurile de prețuri pentru fiecare produs, în funcție de cantitatea achiziționată.
Iulian Nica a dezvăluit cum reușește să mențină prețurile cât mai mici în magazinele sale. Mai exact, acesta a explicat, pentru bugetul.ro, că regula de bază prin care se stabilesc prețurile este limitarea adaosului comercial mediu la aproximativ 9%. Nica chiar a denumit această regulă „Biblia La Cocoș”.
Supermarketul care a zdruncinat piața cu cele mai mici prețuri, deschis și la Pitești.
4 Comentarii
MateiDPSMI
Va fi deschis si la pitesti. Va fi. Care a scris articolu a facut limba romana cu nicusor de la braila.
Anonim
Locul în care ești tratat ca un hoț..la casa ți se desfac prăjiturile, napolitanele, biscuiții, cine știe ce ai ascuns în ambalajul lor…mai uitați-vă și la clienți, disperatilor!
Anna .C
Locul în care ești tratat ca un hoț..la casa ți se desfac prăjiturile, napolitanele, biscuiții, cine știe ce ai ascuns în ambalajul lor…mai uitați-vă și la clienți, disperatilor!
Anna C.
Locul în care ești tratat ca un hoț..la casa ți se desfac prăjiturile, napolitanele, biscuiții, cine știe ce ai ascuns în ambalajul lor…mai uitați-vă și la clienți, disperatilor!