
Schimbări majore pentru șoferi de la 1 februarie. Fără precedent în legislația rutieră din România!
Guvernul României a adoptat vineri, 31 ianuarie, o Ordonanță semnificativă pentru modificarea și completarea legislației din domeniul transportului rutier, care include reglementări europene și măsuri pentru eficientizarea controalelor și îmbunătățirea siguranței rutiere.
Printre cele mai importante schimbări se numără sancțiuni suplimentare pentru asigurarea concurenței loiale și introducerea posibilității imobilizării vehiculelor suspecte de funcționare incorectă a tahografului sau limitatorului de viteză.
Schimbări majore în transportul rutier
Guvernul României a adoptat vineri o Ordonanță pentru modificarea și completarea legislației din domeniul transportului rutier, care transpune o directivă europeană și introduce o serie de măsuri ce vizează eficientizarea controalelor, îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru transportatori și sporirea siguranței rutiere.
Aceste modificări sunt destinate să răspundă provocărilor actuale ale sistemului de transport rutier din România, aducând reglementări mai clare și măsuri mai drastice, arată Capital.
Inspecțiile de siguranță rutieră 2025
Una dintre cele mai importante schimbări se referă la Ordonanța Guvernului nr. 37/2007, care reglementează aplicarea legislației sociale în transportul rutier. În cadrul acestei modificări, ordonanța prevede sancțiuni suplimentare pentru asigurarea concurenței loiale și stabilește măsuri clare în cazul refuzului de control din partea șoferilor profesioniști.
De asemenea, o măsură deosebit de importantă introdusă este posibilitatea imobilizării vehiculelor atunci când există suspiciuni legate de funcționarea tahografului sau a limitatorului de viteză, o reglementare menită să sporească controlul asupra siguranței transporturilor.
Un alt set de modificări vizează Legea nr. 265/2008, care reglementează organizarea inspecțiilor de siguranță rutieră. Printre cele mai semnificative schimbări se numără interdicția ca auditorii din cadrul Autorității Rutiere Române (A.R.R.) să participe la procedurile de desemnare a auditorilor, măsură menită să evite orice conflicte de interese.
În plus, A.R.R. va putea desemna auditori prin derogare, în cazul în care nu sunt disponibile persoane calificate. O altă modificare importantă impune Poliției Române obligația de a transmite anual către A.R.R. raportul privind accidentele rutiere grave produse pe drumurile publice, pentru a permite o monitorizare mai eficientă a siguranței rutiere.
Controlul în Transportul Rutier 2026
O schimbare semnificativă se referă și la finanțarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), care va primi 5% din tarifele percepute de Registrul Auto Român pentru servicii precum omologarea vehiculelor și eliberarea cărților de identitate auto. Acest mecanism are rolul de a sprijini activitatea inspectoratului în ceea ce privește monitorizarea și controlul transportului rutier.
O altă măsură extremă vizează șoferii care comit abateri grave, precum depășirea semnificativă a limitelor de viteză. Guvernul analizează posibilitatea confiscării vehiculelor acelor șoferi care încalcă repetat reglementările privind viteza, o măsură care ar putea constitui un precedent în legislația rutieră din România.
Măsura ar avea un impact semnificativ asupra comportamentului șoferilor, având în vedere că acest tip de sancțiune nu a mai fost aplicat până acum la nivel național.
Noua taxă de Rovinietă
În paralel, autoritățile județene din Brașov au anunțat o modificare semnificativă ce va afecta transportatorii din această regiune. Începând cu 15 aprilie 2024, va deveni obligatorie aplicarea unei noi taxe de liberă trecere pentru șoferii de vehicule de mare tonaj care circulă pe 16 drumuri județene din Brașov.
Cunoscută sub denumirea de „Rovinieta de Brașov”, această taxă va fi diferențiată în funcție de tonajul vehiculului, fiind aplicată pe patru categorii: 3,5 – 7,5 tone, 7,5 – 12 tone, 12 – 24 tone și 24 – 40 tone.
Consiliul Județean Brașov susține că implementarea acestei taxe este necesară pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere județene, având în vedere uzura accelerată a drumurilor cauzată de traficul greu.
Tarifele vor varia în funcție de lungimea drumului, perioada pentru care sunt solicitate permisele și tonajul vehiculului, iar autoritățile locale promit că vor analiza eventualele ajustări pentru a nu afecta nejustificat operatorii economici și transportatorii care circulă pe drumurile județene.
Implementarea acestei taxe a fost amânată din cauza întârzierilor legate de platforma digitală destinată colectării taxei, iar Consiliul Județean Brașov a cerut Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) să găzduiască baza de date a platformei.
De asemenea, discuțiile cu Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) au dus la unele propuneri pentru modificarea regulamentului, dar orice schimbare ar fi necesitat relansarea proiectului în dezbatere publică, ceea ce ar fi dus la noi întârzieri, mai multe AICI.
Schimbări majore pentru șoferi de la 1 februarie. Fără precedent în legislația rutieră din România!
2 Comentarii
Anonim
Ia sa vă ia dracu cu amenzi sa va cumpărați lumânări dar starea drumurilor nu va interesează militistilor sunteți mana in mână cu ei
Anti ue
Ia sa vă ia dracu cu amenzi sa va cumpărați lumânări dar starea drumurilor nu va interesează militistilor sunteți mana in mână cu ei