Regulă nouă pentru permisul auto. S-a modificat valabilitatea, când trebuie să îl schimbi.
Uniunea Europeană a renunțat la planul de a introduce reguli comune pentru reînnoirea permiselor auto ale seniorilor, iar fiecare stat membru va decide cum abordează această chestiune.
Șoferii seniori, luați în vizor
Decizie pentru cei care au permis de conducere. În România, un proiect legislativ adoptat recent impune reînnoirea permisului pentru șoferii peste 70 de ani la fiecare cinci ani, iar pentru cei de peste 80 de ani, la fiecare doi ani, însoțită de un control medical detaliat.
Deși măsura UE a fost abandonată, România își continuă demersurile pe această cale.
Uniunea Europeană a lăsat la latitudinea statelor membre decizia privind controalele medicale regulate pentru șoferii seniori. Această hotărâre a fost luată în decembrie 2024, după ce un proiect european din martie același an, care propunea introducerea unor reglementări unitare, a fost abandonat.
Proiectul urmărea să crească siguranța rutieră prin reducerea numărului de șoferi inapți să conducă. Decizia a generat reacții diverse în rândul statelor membre.
Ce spune legislația
În România, s-a adoptat în toamna lui 2024 un proiect legislativ care introduce controale stricte pentru șoferii cu vârsta de peste 70 de ani. Conform noii legi:
- Șoferii de peste 70 de ani trebuie să-și reînnoiască permisul auto la fiecare 5 ani.
- Șoferii de peste 80 de ani sunt obligați să reînnoiască permisul o dată la 2 ani.
Procesul de reînnoire presupune un control medical complex care include 6 specialități: medicină internă, ORL, oftalmologie, ortopedie-traumatologie, neurologie și psihiatrie.
Ce se întâmplă în alte state UE
În timp ce România implementează reguli stricte, alte țări au adoptat abordări diferite:
- Belgia, Franța și Suedia: Permisul auto este acordat pe viață, fără cerințe de reînnoire, indiferent de vârstă.
- Finlanda: Introduce controale medicale pentru șoferi la fiecare 5 ani, începând de la vârsta de 45 de ani. În plus, este necesară confirmarea capacității de a conduce de către alte două persoane.
Propunerea inițială a UE a fost criticată de mai multe state membre, în principal de cele care consideră că legislația specifică pentru șoferii seniori încalcă drepturile individuale sau creează discriminare pe criterii de vârstă. Belgia a fost una dintre vocile cele mai vehemente împotriva reglementărilor suplimentare, invocând sistemul său de permis auto pe viață.
Decizia Uniunii Europene de a lăsa în seama statelor membre reglementarea acestui aspect reflectă diversitatea opiniilor și nevoilor la nivel național. În România, măsurile propuse sunt menite să reducă riscurile pe drumurile publice și să protejeze atât șoferii seniori, cât și ceilalți participanți la trafic. Pe de altă parte, aplicarea acestor reglementări va depinde de eficiența controalelor medicale și de gradul de conformare al populației vizate.
Regulă nouă pentru permisul auto. S-a modificat valabilitatea, când trebuie să îl schimbi.
Sursa: Capital România
16 Comentarii
Anonim
Întrebați ChatGPT ce vârstă au cei care produc cele mai grave accidente
virgilandrei@gmail.com
Un raport al politiei care sa partajeze numarul de accidente pe varste ale conducatorilor auto s a publicat in Romania pana acum???????
Anonim
Este adevărat că după vârsta de 70 de ani ești sau poți fi un posibil pericol pt ceilalți participanți la trafic însa eu cred că principalul motiv pt acest lucru sunt banii pe care-i câștigă instituțiile care se ocupă cu avizarea medicală! Eu sunt șofer profesionist, să-mi răspundă și mie cineva de ce eu sunt nevoit să fac controale medicale obligatorii la fiecare 5 ani iar un amator la intervale de 10 ani?!🙄 Nu folosim ambii aceeași infrastructura rutieră?! Nu avem ambii de respectat aceleași reguli de circulație?! Cașcavalul cred eu că este principalul motiv! Belgienii, francezii sunt proști, nu?!
Jean
Vezi că ești tăntălău? Infrastructura este aceeași, caruța difera. Cei cu 10 ani valabili conduc cărucioare iar cei cu 5 ani de permis conduc ditamai carul(meu)…
Și eu am B,C și E pe permis, am optat pentru 10 ani prin neefectuarea testului de apnee, practic nu mai am nevoie de C și E. Daca tu ai nevoie de acele categorii, multumeste-te cu 5 ani.
Pațurcă Pavel
De ce sunt luați în vizor oamenii în vârstă?
Cele mai multe accidente le fac tinerii!?!
Anonim
Este adevărat că după vârsta de 70 de ani ești sau poți fi un posibil pericol pt ceilalți participanți la trafic însa eu cred că principalul motiv pt acest lucru sunt banii pe care-i câștigă instituțiile care se ocupă cu avizarea medicală! Eu sunt șofer profesionist, să-mi răspundă și mie cineva de ce eu sunt nevoit să fac controale medicale obligatorii la fiecare 5 ani iar un amator la intervale de 10 ani?!🙄 Nu folosim ambii aceeași infrastructura rutieră?! Nu avem ambii de respectat aceleași reguli de circulație?! Cașcavalul cred eu că este principalul motiv! Belgienii, francezii sunt proști, nu?!
Anonim
Ok
Anonim
Majoritatea accidentelor sunt comise de tineriA se vedèa mass media
Anonim
Daca ar fi testati psihologic , aici este marea problemă …., 50% ar fi pe făras …..
Statul MAFIOT își protejează PUZDERIILE
Anonim
Nu am văzut seniori să intre cu mașina în popor la târguri,nu am văzut seniori drogați să omoare tineri sau să fugă de la un eveniment rutier! Sunt de acord cu testarea medicala,dar nu cu diminuarea perioadei de acordare a permisului de conducere la 5 sau 2 ani! Nu mai ești apt medical ,mergi cu mijloacele in comun!
Anonim
Da,într-adevăr cum a spus mai înainte este mafia să încaseze bani cu fisele medicale, dar majoritatea șoferilor în vârstă au experienta, acum nu spun că se poate întâmpla oricui șofer să aibă ghinion .Nu am nimic cu tinerii care au permis de conducere, dar majoritatea nu reușesc să se cunoască pe ei, să-și evalueze capacitatea lor, competența lor și să-și cunoască mașina, îți trebuie timp pentru asta iar ei pun la bază doar teoria, nu practica și experienta în timp, de asta se întâmplă multe accidente și nu este corect să-i băgăm pe toți în aceeași oala.
Anonim
Da,într-adevăr cum a spus mai înainte este mafia să încaseze bani cu fisele medicale, dar majoritatea șoferilor în vârstă au experienta, acum nu spun că se poate întâmpla oricui șofer să aibă ghinion .Nu am nimic cu tinerii care au permis de conducere, dar majoritatea nu reușesc să se cunoască pe ei, să-și evalueze capacitatea lor, competența lor și să-și cunoască mașina, îți trebuie timp pentru asta iar ei pun la bază doar teoria, nu practica și experienta în timp, de asta se întâmplă multe accidente și nu este corect să-i băgăm pe toți în aceeași oala. Nu este corect, de ce nu publică comentariu.
Anonim
Să se verifice câte evenimente rutiere fac seniorii și câte fac tinerii. O să vă mire seniorii fac mult mai puține accidente decât tinerii și sunt mult mai serioși la volan.
Anonim
Dar ca drumurile sunt pline de drogati și bețivi cum rămâne? Nu cumva aceștia sunt marele pericol? S au trebuie lăsați doar ei și cei cu limuzine de lux sa circule! Sa nu fie deranjați!
Anonim
Dar ca drumurile sunt pline de drogati și bețivi cum rămâne? Nu cumva aceștia sunt marele pericol? S au trebuie lăsați doar ei și cei cu limuzine de lux sa circule! Sa nu fie deranjați!
Anonim
Matei