
Dacia, în fața unei demisii răsunătoare la nivelul conducerii.
Luca de Meo, CEO-ul care a transformat Grupul Renault dintr-o companie cu pierderi masive într-un jucător profitabil, se va retrage din funcție pe 15 iulie 2025.
El a anunțat că își va continua cariera în afara industriei auto, potrivit unui comunicat oficial al companiei.
Consiliul de Administrație al Renault, condus de Jean-Dominique Senard, și-a exprimat recunoștința pentru mandatul său, subliniind rolul cheie pe care l-a avut în redresarea financiară și în transformarea strategică a grupului.
Luca de Meo a preluat conducerea Renault în 2020, într-o perioadă dificilă pentru companie. A lansat strategia „Renaulution”, axată pe reducerea costurilor, electrificare și repoziționarea mărcilor din portofoliu.
Sub conducerea sa, Renault a revenit pe profit, iar Dacia a devenit un brand mainstream, extinzându-se în segmentul compact cu modele precum Bigster.
De Meo este recunoscut în industrie ca unul dintre cei mai influenți oameni de marketing, având în CV lansarea de succes a modelului Fiat 500 și conducerea unor branduri importante precum Alfa Romeo, Audi și SEAT.
La Renault, el a impulsionat lansarea modelelor electrice, a inițiat participarea Dacia la Raliul Dakar și a susținut diferențierea clară între mărcile Renault și Dacia, introducând noi modele precum Kardian și Boreal.
Retragerea sa marchează finalul unei etape importante pentru grupul auto francez, care rămâne acum cu misiunea de a continua strategia începută sub conducerea sa.