
Ai permis categoria B? Nu te mai urca la volan înainte să citești asta!
În România, siguranța rutieră reprezintă o problemă gravă, iar statisticile reflectă această realitate.
Titi Aur, fost campion de raliuri și expert în conducerea defensivă, a subliniat necesitatea unei reforme semnificative în educația rutieră.
Deficiențele educației rutiere actuale
Titi Aur a evidențiat deficitul pregătirii actuale a șoferilor, arătând că educația rutieră ar trebui să fie o parte esențială a învățământului național.
Conform statisticilor, România pierde anual 3,3 miliarde de euro din bugetul statului din cauza accidentelor rutiere, iar costurile asigurărilor sunt printre cele mai mari din Europa.
Bucureșteanul „zbura” pe DN
73
Pe 4 iunie a.c., polițiștii rutieri din Curtea de Argeș au prins un bărbat de 28 de ani, din București, conducând cu o viteză de 146 km/h pe DN 73, unde limita era de 50 km/h. Ca urmare a acestei abateri, șoferul a fost sancționat conform OUG 195/2002, iar permisul de conducere i-a fost reținut pentru 90 de zile.
Incidentul scoate în evidență greșelile grave ale șoferului vitezoman, oferind o lecție importantă pentru toți conducătorii auto:
- depășirea cu aproape 100 km/h a limitei legale de viteză este o abatere gravă, care încalcă legea și afectează siguranța tuturor;
- conducerea cu o viteză atât de mare pe un drum cu limita de 50 km/h demonstrează neglijență față de condițiile de trafic și pericolele posibile.
Responsabilitatea fiecărui șofer
Viteza excesivă reduce timpul de reacție al șoferului și crește semnificativ riscul de accidente, ceea ce poate avea consecințe devastatoare.
Siguranța pe drumuri depinde de responsabilitatea fiecărui șofer. Educația rutieră adecvată poate face diferența între viață și moarte.
Titi Aur ne atrage atenția că în traficul din România ne aflăm într-un „război permanent”. Fiecare dintre noi, fie că suntem șoferi, pasageri sau pietoni, are un rol important în această luptă pentru siguranță.
În concluzie, este timpul să acționăm și să susținem reformele necesare pentru a face drumurile mai sigure pentru toți.
Ai permis categoria B? Nu te mai urca la volan înainte să citești asta!
21 Comentarii
Florinel
Deci doar povești…
Având în vedere domeniul în care activez, cel rutier, o soluție pe termen lung ar fi necesitatea introducerii educației rutiere începând din grădiniță și apoi în ciclul gimnazial și liceal.
Cu cât educația e mai slab făcută cu atât e mai mare nesimțirea ‼️
Anonim
Corect! Sa trăiești
virgilandrei@gmail.com
Ziarul Argesul foarte multe articole de circulatie in orasul unde s au luat carnete fara sa ai scoala sa cunosti circulatie asa cum bine se spune șofer de Pitest
Anonim
Nu mai speriati populatia…aveti contract cu rutiera@
Anonim
Toți romi din Huedin au permise și nu știu să citească și să scrie
Anonim
Da, e grav să depășești cu 100, limita de 50, dar mai grav este sa ai aceeași limita pentru toate categoriile auto și mult, mult mai grav, sa pui o limită nejustificată, doar pentru că ai puterea, sau ca sa dai o șansă de amenzi, de venituri pentru bugetari. Să ne amintim de abuzul de putere, cu limita de 30 pe Calea Victoriei din București. Motivele sunt false, că nu am văzut nici un accent de 20 de ani, iar pt poluare, poluezi mai puțin în 10 min cu 60 la h, decât în 30 min cu 30 la h.
Anonim
Educația rutieră sa fie materie obligatorie încă din școala primară iar la examen instructorul sa stea în dreapta și examinatorul pe bancheta din spate (fiind și directiva europeana),cum de fapt e in toată Europa și nu numai,…doar că la noi nu se vrea
Anonim
Domnule Titi Aur; Dacă dumneavoastră credeți că viteza face multe accidente rutiere,,vă înșelați,,.
La Timișoara tupeul și nesimțirea unor cetățeni care conduc autoturisme este de nedescris.
Exemplu:
1. Nerespectarea semnului cedează,stop și prioritate
2. Dacă au banda ocupata nu ii interesează ,,schimbă banda că și cum e ceva normal fără să se asigure.
3. Folosesc avarile unde vor ei.
4. Sunt persoane care din punct de vedere medical conduc autoturisme (un pensionar TREMURA cu volanul în mână.
5. Mașinile de uber,bolț opresc unde vor ei ,pentru ei nu există regula taximetriei.
Dar dacă ii iei la rost că îți pun viața sau mașina în pericol,,devi persoană violentă în trafic.
Cel mai bun lucru este ca Poliția să facă acțiuni în trafic,,măcar o dată pe lună,,. Atunci se vor vedea rezultatele statistice făcute cu privire la accidente și asigurări.
D-tru
Domnule Titi Aur; Dacă dumneavoastră credeți că viteza face multe accidente rutiere,,vă înșelați,,.
La Timișoara tupeul și nesimțirea unor cetățeni care conduc autoturisme este de nedescris.
Exemplu:
1. Nerespectarea semnului cedează,stop și prioritate
2. Dacă au banda ocupata nu ii interesează ,,schimbă banda că și cum e ceva normal fără să se asigure.
3. Folosesc avarile unde vor ei.
4. Sunt persoane care din punct de vedere medical conduc autoturisme (un pensionar TREMURA cu volanul în mână.
5. Mașinile de uber,bolț opresc unde vor ei ,pentru ei nu există regula taximetriei.
Dar dacă ii iei la rost că îți pun viața sau mașina în pericol,,devi persoană violentă în trafic.
Cel mai bun lucru este ca Poliția să facă acțiuni în trafic,,măcar o dată pe lună,,. Atunci se vor vedea rezultatele statistice făcute cu privire la accidente și asigurări.
Anonim
Dacă viteza limită este de 50 km/h iar șoferul circulă cu 100 km/h ar trebui confiscată mașina. Dacă își ia alta și recidivează închisoare și suspendarea pe viață a carnetului auto.
Geo
Dacă viteza limită este de 50 km/h iar șoferul circulă cu 100 km/h ar trebui confiscată mașina. Dacă își ia alta și recidivează închisoare și suspendarea pe viață a carnetului auto.
Anonim
Dacă știrea este dată de la poliția din Pitești este falsă. La poliția din Pitești s_au făcut cele mai mari excrocheri cu permisele de conducere. Șoferi cu permis de conducere care nu știau să citească și să scrie.
Anonim
Legislatia rutiera este necesara.ce ne fa em cu politistii care streseaza soferii an trafic?.ce ne facem cu biciclistii care merg cu bicicleta pe soseld fara sa ai ava habar de circulatie? La fel cu tot felul de triciclete electrice multe modificate care nu respecta pe nimeni si nimic?.Nici motociclistii nu sant prea departe.macar astia au facut o scoala.MAI ESTE MULT DE LUCRU DOMNILOR.
Anonim
CINE FACE CELE MAI MULTE ACCIDENTE.TINERI CU MASINI DE PUTERE .CARE SINT DE BANI GATA .SI APOI CEI DE 35_50 .CARE BEAU .SI CONSUMA DROGURI .NU PENSIONARI .CUM DECLARA ACEST BOLOVAN .
Anonim
Ar mai fi ceva ,pe vremuri se făceau ore de ,,poligon ptr că elevul să aibă minime abilități de a urca la volan și a conduce ,!cca 30 ore erau ! Nu era mult dar îți asigură câtuși de cat un minim de abilități ptr a sofa ! Susțin reintroducerea probei de poligon in cadrul examenului de permis de conducere ! Un pic de dexteritate să aibă candidatul la examenul de permis ! Reintroduceți proba de poligon și orele aferente instructajului ptr cursanți !!!!
Anonim
D-l Titi Aur, se lupta foarte mult sa adune cât mai mulți cursanți la academia din CREVEDIA, fiecare după inters.
Anonim
Din ce în ce mai mulți conducători auto ignora după mine cu buna știința a treia cea mai de baza regula,,semnalizarea,,după cele a ieșirii în trafic intr-o stare precara de sănătate și o stare tehnica proasta a autovehiculului.
Ddsdf
Noroc ca am citit asta înainte să mă urc la volan, altfel nu știam ce ma fac
Florin Dan
Un articol foarte interesant…
Ba nu e deloc interesat…
Știri din-trastea sunt date zilnic în mass-media…
Este la ordinea zilei că legile rutiere să fie încălcate…
Nu respectă CCR Sf. Constituție și vrem că șoferii să respecte legea rutieră…
Legea din România este numai pentru „pobor”…
Potentații sunt mai presus de lege…
(Uite încă o neconcordanță cu Constituția României)
Florin Dan
Un articol foarte interesant…
Ba nu e deloc interesat…
Știri din-trastea sunt date zilnic în mass-media…
Este la ordinea zilei că legile rutiere să fie încălcate.
Florin Dan
Comentariul recent a fost mai complex…
Făcusem aluzie la forul suprem care este mai presus de toate în România…
Se vede că ordinul de la Sistem, funcționează perfect!
Avem libertatea de exprimare garantată…🤪🤪🤪