06 iulie, 2020
ad

Related Articles

7 Comentarii

  1. 1

    Anonim

    Asta pas cu pas e de la Romania educata. In rest, idei excepționale.

    Reply
  2. 2

    Anonim

    Olița ca olița, dar toată activitatea online desfășurată în sistemul de educație preuniversitar a fost total ilegală din punct de vedere legislativ.
    Dar la ce te poți aștepta de la niște incompetenți ajunși la butoane?

    Reply
  3. 3

    covit19

    frumos foarte frumos o scoala cu adevarat frumoasa si interesanta. Abia astept sa vad ce se va intampla la valul 2 de Covit-20. RESPECT. Mia intrat la inimioara.

    Reply
  4. 4

    anonim

    Cu siguranță, nu a fost și nu este ușor pentru nicio unitate de învățământ să-și transfere activitatea în mediul online. Procesul necesită multă răbdare, o planificare cât mai bună, dar mai ales o comunicare eficientă între partenerii educaționali – profesori, părinți, elevi. Haideți să vedem ce a însemnat această adevărată provocare pentru Școala Gimnazială Centrală Câmpina, instituție care numără 623 de elevi, de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a.

    “Şcoala online a apărut neaşteptat, ca o mare necesitate şi ne-a provocat să fim deschişi către noile tehnologii la un alt nivel, mai înalt decât eram pregătiţi emoţional, tehnologic, legislativ, economic etc. Experiența şcoala online este una inedită, iar acest tip de învățământ necesită o implicare activă a tuturor factorilor educaționali, pentru valorificarea eficientă şi raţională a tuturor resurselor”, ne-a declarat profesor învățământ primar Laura Iordache.
    Mai întâi a fost nevoie de organizarea “cancelariei online”, după cum ne-a precizat directorul Școlii Centrale, profesor Florentina Dumitrașcu, ședințele de coordonare cu profesorii având loc pe un grup de WhatsApp sau pe platforma Zoom. Așa au fost stabilite, printre altele, calendarul online și modul de comunicare cu elevii, mesaje oficiale, link-uri sau resurse utile tuturor și care au fost retransmise ulterior la clase. Așa a putut avea loc o consultare permanentă între cadrele didactice pentru a îmbunătăți și monitoriza procesul de învățare.
    “Pentru ciclul primar, profesorul pentru învăţământul primar a comunicat, pe grupul de WhatsApp, Messenger sau canalul prestabilit cu părinții sau cu elevii, orarul și modul de derulare a orelor. Ȋn ceea ce privește orarul, acesta a fost stabilit de comun acord cu părinții, în funcție și de disponibilitatea acestora și particularitățile de vârstă ale copiilor, ţinând cont de schema orară şi planificarea calendaristică pe discipline. Părintele a pregătit elevul pentru acest program și a sprijinit învățătorul în organizarea activităților și temelor pentru acasă. Elevii au acces la Internet de pe calculator, laptop, tabletă sau telefon inteligent, căști și webcam (opțional) pentru a putea participa online. Ȋn cazurile în care elevii nu au acces la Internet , nu au acasă echipamentul necesar pentru a se putea conecta şi alte cazuri speciale, inclusiv elevii cu CES, s-au conceput fișe și activități speciale. La clasele primare sunt utilizate, pe lângă fişele de lucru, filmuleţe şi jocuri interactive care să necesite prezenţa copilului pentru un timp scurt în faţa ecranului”, ne-a explicat profesor învățământ primar Laura Iordache.
    “Pentru ciclul gimnazial, importantă a fost coordonarea între diriginți și ceilalți profesori. În ședințe online, s-au planificat activitățile care pot fi susținute online în perioada următoare. S-a stabilit programul de lucru săptămânal conform orarului şcolar, ţinând cont de schema orară şi planificarea calendaristică pe discipline, programul suferind uneori mici modificări stabilite de comun acord între cadrele didactice şi familia elevilor. Cadrele didactice postează, în zilele în care au ore la o anumită clasă, materiale pe care elevii le parcurg în ritmul lor şi sunt precizate termene până la care elevii au de realizat sarcinile de lucru. Astfel, ei devin responsabili pentru felul în care își organizează timpul și materialul de învățat. Cadrele didactice verifică răspunsurile fiecărui elev şi îi răspund cu privire la corectitudine. Este o experiență inedită pentru noi toți, trebuie să recunoaștem”, ne-a declarat Florentina Dumitrașcu, directorul Școlii Gimnaziale Centrale.

    Lecțiile online se țin pe diverse aplicaţii, instrumente de interacțiune în timp real, cu video și text: Zoom, Skype, Discord, WhatsApp. Există și aplicații sau platforme de colaborare online care facilitează schimbul de documente, teste sau teme pentru acasă, între profesori și elevi și înregistrează o evidență a acestora, care permite și feedback din partea profesorului : Google Classroom, Kinderpedia (platforma unitară la nivelul unităţii şcolare). Se lucrează și pe aplicații de învățare, pe care le poate crea profesorul sau pe resurse deja existente sub formă de prezentări, lecții, fișe, imagini și clipuri pe care profesorii le pot folosi atât în timpul lecțiilor live, cât și ca teme de lucru pentru acasă: ASQ (Another Smart Question), Quizizz, Padlet, Microsoft Powerpoint, My scans, Open Board, Twinkl România, Didactic.ro, Clasamea.ro, ScoalaIntuitext.ro, Youtube etc.
    Cele mai frecvente situaţii-problemă întâmpinate în timpul şcolii online din partea elevilor şi părinţilor:
    – Copiii erau mult mai entuziasmați când mergeau fizic la școală.
    – Dificultăţi de utilizare a platformelor şi instrumentelor digitale pentru elevi, părinţi, profesori.
    – Lipsa conexiunii la internet, a semnalului wi-fi uneori. Creşterea costurilor la factura de telefon pentru depăşirea traficului de date mobile. Slaba funcţionare a aplicaţiilor sau pierderea conexiunii. În unele cazuri, chiar lipsa echipamentelor IT.
    – Nemulţumirea privind utilizarea platformelor online, necesitatea unei perioadei de adaptare, faptul că, pentru că unii părinți merg la serviciu, copiii au fost nevoiți să se descurce mai mult singuri.
    – Lipsa de interes a copilului pentru acest tip de studiu. Lipsa disciplinei la ore – cadrul didactic controlează mai greu elevii, tentaţi fiind să discute între ei. Copilul nu mai dă randament din cauza relaxării şi gândului că este acasă şi nu mai ia școala în serios.

    Reply
  5. 5

    Ely la rondine

    Școala online ne-a luat șansa de a fi aproape de copii, de a le explica noțiuni privindu-i in ochi, de a-i îmbrățișa la „Întâlnirea de dimineață „.
    Pentru copii școala online a devenit plictisitoare, un fel de „Oare ce ne va mai pune doamna sa facem?” sau „Off, iar avem multe teme!”
    În timpul orelor de curs totul decurgea cu o anumita continuitate, copiii așteptau pauza pentru a se juca, a se cunoaște unii pe alții , a se amuza, acum pentru unii pare o vacanță prelungită, pentru alții o osteneală, pentru părinți o corvoadă.
    Pandemia este o noutate pentru toată lumea și nici specialiștii nu ne pot trata nici fizic , nici psihic.

    Reply
  6. 6

    Anonim

    Una rondine non fa primavera !

    Reply
  7. 7

    marin

    Da, așa este: nimeni și nimic nu poate să înlocuiască măiestria didactică a profesorului aflat în mijlocul elevilor, nu în fața lor! Chiar dacă ar avea copiii la grădiniță computer lângă oliță, niciodată nu vor simți bucuria, emoția, mângâierea, dojana și aprecierea doamnei sau domnului profesor de la catedră. Niciun dipozitiv nu îl poate înlocui pe ,,Domnul Trandafir!” la fel și pe domnul profesor Cornel Constantinescu. Felicitări pentru articol! Felicitări domnului profesor Cornel Constantinescu pentru atâția ani dedicați școlii argeșene din preuniversitar și universitar!

    Reply

Comentează şi tu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site deţinut de SC Argeşul Liber S.A.