Related Articles

24 Comentarii

  1. 1

    Anonim

    Ambii şoferi sunt în culpă (continuată). La intrarea în sensul giratoriu , ambii s-au încadrat greşit (față de intenția lor de traseu).Este logic ca cel care vrea să schimbe „la dreapta” să se încadreze pe bandă exterioară, iar celălalt , pt. „stânga”, pe interior ! …Dar, pt. soferii români, în România, sensurile GIRATORII trebuie să aibă doar o singură bandă (e mai sigur, la cât de mic I.Q. au şi şoferii şi „agenții”) !!!…

    Reply
    1. 1.1

      Anonim

      Nu este adevărat! Fiindcă nu întotdeauna poți să te încadrezi pe banda corespunzătoare, m-ai ales atunci când este aglomerat!

      Reply
  2. 2

    Anonim

    Păi nu ati explicat cum trebuie…ca nu mai tin minte ..a doua masina parca rosie ..nu are ce cauta pe banda a doua ..pt a vira dreapta …acea este pt cei ce ocolesc giratoriu ..trebuie să fie pe prima bandă…pt viraj dreapta…si acolo ..ar mai fi si un fel de acordare priorități de dreapta…

    Reply
    1. 2.1

      Anonim

      Și dacă nu ai cum sa te încadrezi?

      Reply
  3. 3

    Anonim

    Ia spune ,,meseriaşule”,că voi îi învățați să se înscrie pe banda doi,cum îl vezi pe cel de pe banda unu ?În care oglindă să te mai uiți şi să fii şi atent la cei din față?

    Reply
    1. 3.1

      Anonim

      Ai dreptate .
      Cand este paralel cu tine in giratoriu nu stii daca merge in fata confnform incadramentului pe banda exterioara pentru ca nu vezi nici o sembalizare .
      Pana si soferii profesionisti de autobuze dupa ce au plecat din statia de la john se incadreaza pe banda de interior pt. a urca in gavana .

      Reply
  4. 4

    Dan m

    Ma bucur pt acest articol, de cand explic la toata lumea cum e cu benzile in sens, am descoperit că nimeni nu știa, mai adaug intersecția de la ccd la calea ferată, simpla aparent , multe probleme pune…

    Reply
  5. 6

    Anonim

    Prosti, dar mulți!

    Reply
  6. 7

    alex@piscu.info

    Greșala e la autorități si ei ar trebui să plătească despăgubire atâta timp cat le e lene sa traseze corect benzile in sensurile giratorii. Decat sa arunce niste linii acolo mai bine nu trasează nimic si astfel se va aplica interdicția de a depăși prin dreapta fiind o singură banda/sens.

    Reply
  7. 8

    Anonim

    Fiecare conducător auto eu cred ca știe dinainte în ce direcție se deplasează. Cum arată imaginea de mai sus fiind drun cu doua benzi pe sens înainte de a întra în giratoriu acele două autoturisme ar fi bine sa se încadreze pe benzile de mers dinainte și cred că nu ar mai fi multe probleme. Adică invers.

    Reply
  8. 9

    Anonim

    Mai puneți și sensul giratoriu de la Prundu sa o iei înspre Craiovei care toți meseriași vin după banda din centru și fac dreapta spre Craiovei

    Reply
  9. 10

    Anonim

    Ma bucur k cineva a pus problema pt k sunt foarte mulți șoferi care cred k dak sunt pe banda a 3 sau a 2 și fac dreapta au prioritate sa se mai intereseze umpic în legislație după sa comenteze

    Reply
  10. 11

    Anonim

    Doar in România e posibil așa ceva,ireal…
    După bandă 1 nu se face stânga,cum nici după bandă 2 nu se face dreapta.
    In imaginea ilustrată autoturismul verde după bandă 1 e încadrat doar pentru a merge înainte și la dreapta,iar autoturismul roșu după bandă 2 e încadrat să meargă înainte, stânga și întoarcere.Voi veniți și spuneți după ce știm teoria că vinovat de accident e autoturismul roșu de pe bandă 1 care își respectă banda?

    Reply
    1. 11.1

      Anonim

      Eu nu pot sa cred nici acum ca e posibil asa ceva…incredibil! Si politia spune ca ala are voie de pe prima banda sa iese la a 3-a iesire. Incredibil! Conduc de 9 ani in Anglia si le-am aratat unor colegi chestia asta,cu poza si explicatia politiei si nu m-au crezut,au zis ca glumesc

      Reply
  11. 12

    Dana

    Această imagine ar trebui afișată în giratoriul de la Lidl Războieni; sunt foarte mulți care greșesc acolo, și tot ei fac scandal!

    Reply
  12. 13

    Anonim

    Intersectia Calea Bascov cu Tache Ionescu.

    Cine are prioritate? ( mai exista prioritate de dreapta?)

    Reply
  13. 14

    Anonim

    Daca din banda 1 LEGEA permite sa faci tot sensul giratoriu, atunci banda 2 si 3 pentru ce sunt facute,multi soferi nu inteleg ca circuland pe banda 1 facand tot sensu blocheaza traficul, desigur avand prioritate,PENTRU CA LEGEA NU E BUNA SAU NU E CLARA

    Reply
  14. 15

    Alex

    Madalina, imi pare rau sa te contrazic, atat eu cat si colegul tau, care explica pe puncte si litere din lege, cum se circula corect, in cazul prezentat de tine mai sus. Sper sa revii cu o corectie. Priveste aici https://www.youtube.com/watch?v=BKjLhp9eHzU&t=207s

    Reply
    1. 15.1

      Anonim

      Alex maica, te iei dupa orice politist? Ala din video nu stie saracul cum sa circule, nu cunoaste legislatia. Deci Madalina a raspuns foarte ok.

      Reply
    2. 15.2

      Vasile Mihaescu

      Hahaha, tu il aduci ca si contraargument pe Pertea? ))))))

      Reply
  15. 16

    Valentin

    Nu îmi vine să cred că șoferii au început să dea ocol la sensuri giratoriu mari (Arcul de Triumf, Aviatorilor) folosind banda de exterior, banda 1. E o nebunie totală și poliția doarme? Adică, dacă eu sunt în sens, merg pe banda 2 înainte, ies tot pe banda 2 din sens, cum să mă pomenesc cu unul peste mine care vine de pe banda 1 să facă stânga sau să întoarcă la 180 grade? Cum e posibil așa ceva, intr-o țară europeana, să am ieșire din sens pe banda 2 direct, și să îmi spui că ăla care nu are voie să facă stânga de pe banda 1, dacă mă lovește, eu i-am tăiat banda lui? E noaptea minții, în sensul giratoriu se aplică prioritate de stânga încă de la intrarea in el, până ieși, te tot muti banda 3-2-1 (depinde câte benzi are giratoriul și de obicei, ai minim 2 benzi de ieșire din el, benzi care ar trebui să nu fie tăiate de cei ce vin pe banda 1. Chiar la nivelul ăsta de inapți suntem? Nicăieri în lume nu există așa ceva, poate doar la indieni. Să vă fie rușine mă, au apărut berbeci care dau ocol la arcul de Triumf pe banda 1 și spun că au voie, că e legal să țină alte 4 benzi pe loc că să ajungă ei la a 4-a ieșire pe banda 1. La ce mai avem mă giratoriu cu mai multe benzi, desființați benzile și lăsați doar una, la ce ne mai complicam? E de plâns, să faci stanga de pe banda din dreapta, și să fie legal. Dar cum rămâne mă cu prima parte a legii unde îți spune că dacă ești pe prima bandă, ai voie doar la dreapta sau a 2-a ieșire? De ce să mă feresc eu, pe banda 2 de unul care face stânga pe banda 1 dacă nu are voie? Sunteți ca o firmă de vulcanizare care aruncă cuie pe stradă să facă profit, îmi e scârbă. Rezolvați situația, clarificări urgente, v-am zis, sunt sensurile din București cu multe benzi și multe ieșiri, iar berbecii vor toți pe banda 1 acum. Vai de capul nostru, nu ne mai facem bine…

    Reply
  16. 17

    MM

    HG1391/2006
    Art. 107.
    1) La intersectiile prevazute cu indicatoare si/sau cu marcaje pentru semnalizarea directiei de mers, conducatorii de vehicule trebuie sa se incadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite, cu cel putin 50 m inainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor.
    2) La intersecţiile fără marcaje de delimitarea benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:
    a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
    b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga, sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;
    c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

    Art. 142.
    Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;

    Codul Rutier
    Art. 55.
    Intersecțiile sunt:
    a) cu circulație nedirijată;
    b) cu circulație dirijată. În această categorie sunt incluse și intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu.

    Art. 57.
    1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehiculeste obligat să cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreaptă.
    2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare, semafoare sau de către poliţistul rutier, conducătorul de vehicul este obligat sărespecte semnificaţia sau indicaţiile acestuia.
    3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
    4) În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate față de cele care urmează să pătrundă în intersecție.

    Pe scurt:
    1. Politista nu cunoaste legea si codul rutier la fel ca multi alti soferi.
    2. Masina verde nu are ce cauta sa vireze spre stanga in sensul giratoriu de pe prima banda.

    Inainte sa mai comentati aiurea cititi legea si codul rutier.
    Mai sus am extras partile care se refera la intersectia dirijata tip sens giratoriu. Nu exista schimbarea sensului de mers de pe o banda pe alta intr-o intersectie dirijata, trebuiesc OBLIGATORIU urmate marcajele de la intrarea in intersectie iar unde acestea nu exista scrie in lege pe ce banda trebuie sa te incadrezi.
    Politista nu face diferenta dintre un drum si o intersectie dirijata tip sens giratoriu. Intr-o intersectie dirijata nu ai cum sa schimbi banda de mers de asta ii zice intersectie dirijata, trebuiesc urmate marcajele.

    Reply

Comentează şi tu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site deţinut de SC Argeşul Liber S.A. Copyright © 2023