
Piteștenii care se confruntă cu dificultăți financiare primesc de la stat tichetele electronice de energie, în valoare de 50 de lei. Sprijinul este valabil în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
Cine beneficiază de sprijinul de la stat?
Astăzi, Primăria municipiului Pitești a anunțat o măsură importantă de protecție socială destinată consumatorilor casnici de energie electrică care se confruntă cu dificultăți financiare.
Această inițiativă, reglementată prin Ordonanța de Urgență nr. 35/27.06.2025, va oferi sprijin sub forma unui tichet electronic de energie, destinat celor care se află în situația de sărăcie energetică.
Beneficiarii acestui program sunt:
- persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
- familiile cu un venit net lunar pe membru de maximum 1.784 lei.
Sprijin de 50 de lei pentru plata facturilor
Tichetele electronice de energie pot fi folosite exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică.
Sprijinul este în valoare de 50 de lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru al familiei care este major. Mecanismul de sprijin se aplică în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
Procedura de solicitare a tichetelor de energie pentru consumatorii vulnerabili
Solicitarea se depune online, în aplicația EPIDS. Aplicația este dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal sau ai primăriilor corespunzătoare locului de consum declarat de beneficiar.
Tichetul este emis de Compania Națională Poșta Română (CNPR) și poate fi primit în format electronic (pe e-mail) sau tipărit, la cerere.
Plata facturilor se realizează prin serviciul de mandat poștal al CNPR, exclusiv pentru facturile care conțin POD-ul validat prin intermediul aplicației EPIDS.
Solicitările de acordare a sprijinului se înregistrează începând cu data operaționalizării aplicației STS, respectiv în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență.