Elevii care sunt în clasa a VII-a reprezintă o generaţie de „sacrificiu”. Ei sunt primii copii care au intrat în şcoală din clasa pregătitoare. Începând cu ei a fost aplicată şi o altă programă, fiind necesare manuale noi, însă nu a fost an în care să nu existe probleme cu livrarea la timp a acestora în şcoli. Manualele noi, pentru clasele a VI-a şi a VII-a, vor ajunge în şcoli în circa două săptămâni. Cu această problemă naţională se confruntă şi elevii din Argeş.
Recapitularea erorilor
Dând filele timpului înapoi, ne aducem aminte de manualele pline de greşeli realizate, anul trecut, de editura unică a statului. Să facem o scurtă recapitulare. Bunăoară, Biologia de clasa a VI-a, concepută de Editura Pedagogică a Ministerului Educaţiei, a fost lansată cu inima şi ficatul poziţionate greşit într-o fotografie cu organele omului. În Geografia pentru clasa a VI-a, Turnu Măgurele a fost greşit poziţionat pe o hartă, în locul Drobetei-Turnu Severin * Marea Moartă a fost plasată greşit, în loc de Marea Roşie etc. Nici manualul de Limba şi literatura română de clasa a VI-a nu a scăpat de greşeli gramaticale! În paginile cărţii s-au găsit dezacorduri şi greşeli de punctuaţie („Castelul medieval aveau o arhitectură”, în loc de „Castelul medieval avea o arhitectură”).
Iată şi alte gafe tipărite, studiate de elevi cu acordul ministerului. Într-un manual de Matematică şi Explorarea Mediului pentru elevii din clasa I, la pagina 25 s-a strecurat o informaţie incorectă: „Comparăm numerele: 12<16. Citim: 12 este mai mare decât 16”. În Matematica de clasa a VI-a au fost semnalate numeroase exerciţii fără înţeles, probleme care nu pot fi rezolvate, operaţii greşite sau date incomplete. În unele manuale scrie, negru pe alb, că România urmează să intre în UE şi că suntem vecini cu Iugoslavia, iar Marea Unire din 1918 este rezumată într-un singur rând.
Un Comentariu
Anonim
Revenind la „materialul” anterior despre ŞCOALA românească vs.Şcoala din Danemarca, unde Mirela Neagoe „ridică în slăvi” , în mod inexplicabil şi nejustificat, vădit exagerat şi, deci, INCORECT, ce se întâmplă în domeniul învățământului, oriunde (şi te miri unde ,”în lume”!), numai în România , NU si văzând şi articole anterioare , vădit tendențioase, despre aspecte negative (desigur, criticabile) din Şcoala din România, devine clar că la nivelul publicației „Argeşul” (ziar & site) se desfăşoară o „Campanie anti-Şcoala din România”!
A ridica la rang de „politică” nişte regretabile, dar banale, „greşeli de tipr” (altfel de condamnat !) , NU înseamnă DOAR …”critică” , ci ATITUDINE …anti-Şcoală românească, „cu orice preț” şi servind (deci, cu scop!) unor interese ANTIROMÂNEŞTI !
(Am şi putea glumi pe seama autoarei art. de mai sus, remarcând că, dacă un redactor la un site (de undeva…din România!) REUŞEŞTE să descopere „greşeli de tipar” de detaliu în MANUALE şcolare , „la zi”, la mulți ani după absolvirea propriilor studii/şcoli, SIGUR… a absolvit pe merit într-o ŞCOALĂ (românească) de MARE VALOARE…Pe bune !