
Prin comunicatul oficial din 2 septembrie 2025, ANCOM reamintește utilizatorilor, inclusiv celor din Argeș, că furnizorii de telefonie, internet sau televiziune trebuie să ofere o fișă de sinteză clară înainte de semnarea contractului, pentru a evita surprize neplăcute.
Ce este fișa de sinteză și de ce contează?
Fișa de sinteză are un format standardizat, ușor de înțeles și trebuie oferită pe suport durabil, cum ar fi hârtia sau un PDF transmis pe email.
Acest document rezumă toate aspectele importante legate de serviciile oferite:
- prețuri;
- condiții contractuale;
- drepturile consumatorului ș.a.
Pentru argeșenii care utilizează sau intenționează să încheie contracte pentru internet, telefonie sau televiziune, citirea atentă a fișei de sinteză este obligatorie înainte de a semna orice act, pentru a evita eventuale probleme ulterioare.
ANCOM atrage atenția! Dacă, din motive tehnice obiective ce pot ține de modalitatea de încheiere a contractului, este imposibilă punerea la dispoziția utilizatorului final a fișei de sinteză, furnizorul este obligat să o transmită, fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului terminal sau înainte de prestarea serviciului solicitat.
Un model al acesteia poate fi vizualizat AICI.
Intrarea în vigoare a contractului este condiționată de primirea fișei de sinteză de către utilizator. În practică, utilizatorul își exprimă acordul prin semnarea acesteia sau a contractului, care conține, în mod obligatoriu, și fișa de sinteză.
Ce informații obligatorii trebuie să conțină fișa de sinteză?
Potrivit reglementărilor în vigoare, fișa trebuie să includă:
- datele de contact ale furnizorului, inclusiv pentru reclamații;
- caracteristicile principale ale serviciilor;
- prețurile de activare și cele recurente, precum și costurile de consum;
- durata contractului și condițiile de reînnoire sau încetare;
- parametrii de calitate și drepturile consumatorului, în special pentru serviciile de acces la internet;
- informatii privind accesibilitatea serviciilor pentru persoanele cu dizabilități.
Ce trebuie să faci dacă ai probleme cu contractul?
Dacă furnizorul nu pune la dispoziție fișa de sinteză înainte de semnarea contractului, acesta este obligat să o trimită fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului sau înainte de începerea serviciului.
În cazul în care ai probleme legate de contract, poți să:
- soliciți o copie gratuită a contractului de la furnizor;
- depui o reclamație la ANCOM, în situația în care nu ți s-a pus la dispoziție fișa de sinteză;
- sesizezi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale;
- apelezi la mediere sau instanțe în cazul în care ești microîntreprindere, întreprindere mică sau organizație non-profit.
Dacă fișa de sinteză nu a fost pusă la dispoziție la momentul încheierii contractului, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși AICI.
Pentru argeșeni și toți consumatorii, este important să verifice documentele precontractuale și să se informeze corect înainte de semnarea unui contract.
Iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată.
În încheiere, ANCOM arată că „poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații”.




































