
În contextul plecării neașteptate a lui Luca de Meo de la conducerea grupului Renault, compania se află într-o perioadă de incertitudine strategică.
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, se află printre candidații pentru a prelua conducerea grupului francez, dar decizia finală întârzie.
Plecarea lui Luca de Meo și căutarea unui înlocuitor
Găsirea unui înlocuitor pentru Luca de Meo, care a părăsit brusc funcția de șef al grupului Renault pentru a se alătura Kering, se dovedește a fi o provocare complicată, scriu jurnaliștii de la economica.net.
Compania, care include și marca Dacia, ar putea fi condusă, începând de săptămâna viitoare, de un director interimar.
Luca de Meo, șeful grupului Renault, va încheia mandatul său pe 15 iulie 2025, iar consiliul de administrație se confruntă cu dificultăți în găsirea unui înlocuitor.
Surse din interiorul companiei sugerează că lista candidaților a fost redusă la trei oameni:
- Denis Le Vot,
- Francois Provost
- Maxime Picat.
În acest context, Renault ar putea numi un director interimar pentru a conduce compania până la găsirea unui succesor permanent.
Provocările noului CEO
Conform surselor Financial Times, nu este o urgență în găsirea unui succesor pentru Luca de Meo, deoarece strategia viitoare a grupului auto a fost deja stabilită de el.
Aceasta înseamnă că înlocuitorul va trebui să se conformeze planurilor existente, fără a putea interveni major asupra lor.
De asemenea, noul CEO va trebui să îndeplinească cerințele guvernului francez, cel mai mare acționar al grupului.
Totodată, întreaga industrie auto
se pregătește pentru perioada concediilor.Impactul asupra angajaților și uzinei Dacia
În timp ce grupul Renault se confruntă cu incertitudini la nivel de conducere, angajații uzinei Dacia din Mioveni se pregătesc pentru perioada concediilor de vară.
Ultima zi de lucru la capacitate maximă va fi pe 25 iulie 2025, iar uzina va reporni la 100% pe 25 august 2025.
Această perioadă este denumită de angajați „perioada de remont” și are loc anual, începând cu sfârșitul lunii iulie și continuând pe parcursul lunii august.
La Dacia din Mioveni, procesul de robotizare este în toi, iar din această cauză, aproximativ 400 de angajați au părăsit, recent, uzina, primind salarii compensatorii.
Grupul Renault se află într-o perioadă de tranziție, cu provocări semnificative în găsirea unui nou CEO.
În timp ce angajații Dacia se pregătesc pentru concedii, conducerea companiei trebuie să navigheze prin incertitudini strategice și să asigure continuitatea planurilor deja stabilite. Rămâne de văzut cine va prelua frâiele conducerii și cum va influența aceasta viitorul grupului Renault.







































