ITM, anunț de mare importanță. Sunt vizați toți salariații și angajatorii.
Conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș le reamintește angajatorilor argeșeni că, în conformitate cu legislația în vigoare, au obligația de a elibera adeverințe de vechime, atât la încetarea activității salariatului, fără a fi necesară vreo solicitare a acestuia, cât și la solicitarea formulată în scris de către un salariat sau a unui fost salariat.
Inspector șef ITM Argeș
Anița-Maria Neacșu, inspector șef ITM Argeș: „În cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare, obligația îi revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorului judiciar.
Precizăm faptul că obligația eliberării adeverinței stabilite de art.139 alin.2 din Legea nr.360/2023 privind sistemul public de pensii îi revine tot angajatorului, în cazul în care acesta este în funcțiune sau dacă are calitatea de succesor în drepturi al unui angajat desființat la momentul formulării de către salariat.
Angajatorii riscă amenzi
Subliniem că refuzul angajatorilor de a elibera astfel de documente, în termenul prevăzut de legislația în materie, atrage răspunderea contravențională a angajatorilor.”
Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș oferă informații suplimentare la sediu, prin intermediul ghişeelor operaţionale, de luni până joi, între orele 8-16; prin telefon, la numărul 0248/223.408, interior 121; prin e-mail, la adresa itmarges@itmarges.ro; în audiențe, potrivit programului afișat pe site.ul oficial www.itmarges.ro.
ITM, anunț de mare importanță. Sunt vizați toți salariații și angajatorii.