E gata de debut la uzina Dacia Mioveni! Oamenii sunt în extaz pentru această noutate.
Pregătită pentru debutul oficial programat pentru luna septembrie, noua versiune a Daciei Duster, aflată la a treia generație, e produsă în fabrica Dacia de la Mioveni (România), la aproximativ două ore de mers cu mașina de București, una dintre cele mai avansate și eficiente fabrici de producție ale Grupului Renault din lume și care se întinde pe o suprafață de 288 de hectare, scrie ANSA, potrivit Rador Radio România.
Datorită celor trei schimburi zilnice în care e distribuită producția, fabrica produce în fiecare zi 1.392 de vehicule, aproximativ 350 de mii pe an, unul la 55 de secunde. Vehiculele produse aici sunt vândute în 44 de țări din întreaga lume, pe patru continente, iar pentru a face posibil toate acestea sunt prezenți la fața locului mai mulți furnizori.
În fabrică activează în jur de 7.000 de oameni (dintre care aproape 50% sunt femei) care, ajutaţi de tehnologie, lucrează la producția Jogger și, de câteva săptămâni, a noului Duster care va înlocui varianta precedentă.
O particularitate a acestei fabrici e faptul că are în interior și o secţie de presaj de câteva sute de tone, pentru o fază de producție care în mod normal este externalizată și care permite realizarea a 280 de mii de bucăți în fiecare zi prin prelucrarea a 700 de tone de oțel.
Departamentul în care se realizează caroseria este complet automatizat, iar pe o suprafață de aproape 70 de mii de metri pătrați lucrează la linii diferite o mie de roboți. Şi în acest caz, pentru a evita risipa și a reduce impactul economic și de mediu, roboții lucrează pe întuneric, neavând nevoie de lumină pentru a-și desfășura munca.
Exact opusul altor zone în care, cu iluminare adecvată, se acordă atenție detaliilor, zone în care își desfășoară activitatea persoane care sunt capabile să ofere o activitate vigilentă de control al calității: la Mioveni, pe liniile de montaj lucrează până la 1.800 de oameni cu o înaltă specializare care garantează rezultatul final al produsului.
Sursa: Economedia