Județul Argeș. Se poate scrie istorie în luna decembrie a acestui an.
Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș, este în continuare în cărți pentru 2024. Există perspective optimiste că circulația parțială între nodurile Pitești/Bascov și Mănicești/Vâlcele va fi posibilă în decembrie 2024, cu 9 luni mai devreme decât termenul contractual inițial, stabilit pentru septembrie 2025.
WeBuild, compania italiană responsabilă pentru construcția autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, se află în avans față de termenul contractual pentru finalizarea unui tronson de 30,35 kilometri.
„Pe cei 30,35 kilometri italienii de la WeBuild sunt mult devansați și avem șanse bune să circulăm, măcar parțial între nodurile Pitești/Bascov și Mănicești/Vâlcele, în decembrie 2024, cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
Progresul la nivelul terasamentelor este promițător, majoritatea lotului având balast stabilizat și chiar primul strat de asfalt aplicat, cu excepția unor zone întârziate. Cu toate acestea, Asociația Pro Infrastructura indică provocări semnificative în privința structurilor, în special podurile critice, inclusiv cel peste canalul Argeș de lângă Merișani. O altă problemă pare a fi relația tensionată dintre oficialii CNAIR și WeBuild, legată de problemele de execuție ale unui alt proiect, podul suspendat de la Brăila.
„La terasamente nu avem nicio emoție pentru finalul acestui an: pe cea mai mare parte a lotului avem balast stabilizat și chiar primul strat de asfalt, doar mici zone fiind mai în urmă. Însă la structuri e altă poveste. Inaugurarea anticipată în decembrie 2024 stă în câteva poduri critice de pe tronson, în special cele cu deschideri pe tablier metalic, cum ar fi cel peste canalul Argeș de lângă Merișani, în sudul Lacului Vâlcele. O altă problemă majoră este și atitudinea oficialilor CNAIR față de WeBuild în legătură cu problemele de execuție de pe contractul podului suspendat de la Brăila. Nu ne imaginăm că italienii vor avea chef să ne facă vreun favor când sunt la cuțite cu șefii din Transporturi, chiar dacă vor dori să-și strângă cât mai repede jucăriile și să se mute în apropiere pe Secțiunea 3, acolo unde au de tras minim 45 de luni, contractual, realist-optimist vreo 5-6 ani”, mai transmite Pro Infrastructura.
Sursa: Ora de Sibiu