Dacă de multe ori am întâlnit nereguli când vine vorba de respectarea normelor de protecție impuse pe timp de pandemie, ieri am avut parte de o surpriză plăcută. La Direcția pentru Evidența Persoanelor a municipiului Pitești nu există acea îmbulzeală frecvent întâlnită prin alte locuri. La intrare, o angajată purtând mască de protecție măsura temperatura fiecărei persoane care trecea pragul instituței. “Puneți-vă masca să acopere și nasul!”, am auzit-o pe respectiva doamnă atrăgându-i atenția unui bărbat în sala de așteptare.
În 14 zile lucrătoare
Când vine vorba de eliberarea buletinelor, cetățenii ar avea de așteptat, în mod normal, 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire până la 45 de zile. Pentru a veni în întâmpinarea piteștenilor, instituția a stabilit un termen mai rapid de ridicare a actului de identitate. “Cine poate demonstra că are o urgență reală, va putea ridica buletinul în maximum două, trei zile lucrătoare. Asta numai în situații excepționale”, ne-a confirmat telefonic un oficial.
Tot acesta ne-a explicat motivul schimbării sediului, aflat până mai ieri lângă clădirea Finanțelor: „Aveam nevoie de un spațiu mai mare, cu un număr suplimentar de ghișee și cu o sală de așteptare mai încăpătoare. Mulți vin cu copiii, pentru că nu au cu cine să îi lase acasă și, automat, se creează îmbulzeală”.
Instituția activează în noul sediu din strada Victoriei nr. 42, de la 10 februarie. Toți cei care solicită eliberarea actului de indentitate sau care vor să intre în posesia acestuia o pot face în intervalul specificat la avizier, ori pe site-ul instituției: www.e-ep.ro.
Contravaloarea actului de identitate este de 7 lei, iar pentru cel provizoriu, doar un leu.
În urma deciziei de amânare a reînnoirii actului de identitate, este posibilă o aglomerare a ghișeelor în perioada următoare. Mai ales dacă luăm în calcul că vara, de obicei, vin și românii plecați în străinătate pentru a-și petrece concediul, rezolvându-și în această perioadă și problemele privind actele de identitate.
Serviciul de Evidență a Persoanelor
Telefon/fax: 0348430468; email:office@e-ep.ro
Program cu publicul: luni, marți, miercuri: primiri cereri – 8.30-14.30; informații și eliberări acte: 8.30-16.30; joi: primiri cereri – 8.30-17; informații și eliberări acte: 8.30-18.30; vineri: primiri cereri și informații/eliberări acte – 8.30-12.30.
Dragoș MATEESCU
Un Comentariu
Gicu
Mai e o „turma” afara in curte in soare si ploaie, pe sub streasina. Despre asta nimic, macar o poza.