Cel mai lung drum din Argeș care trece prin 7 comune a fost modernizat.
“Modernizare DJ 503 limita județului Dâmbovița – Slobozia – Rociu – Oarja – Catanele (DJ 702 G – km 3+824) km 98+000 – 140+034 (42,034 km) în județul Argeș”. DJ 503 este cel mai lung drum județean modernizat prin accesare de fonduri europene de către Consiliul Județean Argeș. Este al 10 (zecelea) proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 în judeţul Argeş.
“DJ 503 este cel mai lung drum județean modernizat prin accesare de fonduri europene de către Consiliul Județean Argeș. Este o mândrie pentru CJ Argeș pentru că a putut să-l ducă la bun sfârșit cu sprijinul ADR Sud – Muntenia. Practic acest drum reduce distanța Pitești – Giurgiu cu cel puțin o oră. Este în beneficiul locuitorilor din zona de sud a județului, în beneficiul transportatorilor, în beneficiul tuturor celor care gândesc la o dezvoltare echilibrată a județului. De asemenea, este un drum foarte important pentru că face legătura între autostrada A1 și județul Dâmbovița crescând gradul de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T”, a precizat președintele Consiliul Județean Argeș, Ion Mînzînă, care astăzi a mers în teren alături de primarii din zonă și de primarul comunei Albota, Ion Dumitru, președintele Asociației Comunelor din România, Filiala Argeș.
Viteza medie de traversare a localităților este acum de circa 50 km/h, iar vitezele medii estimate pentru parcurgerea sectoarelor dintre localități vor fi de circa 70 km/h. Astfel, viteza medie de circulație crește de la 27,8 km/h cât era până acum, la aproximativ 62,9 km/h, ceea ce reprezintă o creștere cu 126% a vitezei de circulație, iar durata de traversare se va reduce cu aproximativ 50 de minute (56 %).
Face legătura între A1 și județul Dâmbovița și trece prin următoarele comune: Căteasca (3612 locuitori), Oarja (2736 locuitori), Teiu (1201 locuitori), Rociu (2304 locuitori), Negrași (1786 locuitori), Mozăceni (1852 locuitori) și Slobozia ( 4368 locuitori). Total locuitori – 17.859 locuitori.
Pe data de 24.06.2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea formată din:
• SC GENERAL TRUST ARGES SRL (LIDER)
• SC DEVELOPMENT FUTURE SOLUTION SRL (ASOCIAT 1)
• SC ALPENSIDE SRL (ASOCIAT 2)
• SC WFA IMPEX SRL (ASOCIAT 3)
• SC H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL (ASOCIAT 4)
S-a lucrat pe 3 tronsoane:
TRONSON I : km 97+856-102+340, L = 4,484 km, comuna Slobozia – care a cuprins modernizarea și asfaltarea drumului, șanțuri permeate și pietruite, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) și amenajarea 4 stații de autobuz noi.
Tronsonul II, km 102+340 – km 112+646, L= 10,306 km în comunele Mozăceni și Negrași: asfaltare și modernizare drum, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructura, infrastructura, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), pod km 105+223 peste râul Mozacu la Mozăceni, șanturi de pământ, sanţuri pereate, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a aceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) a fost prevăzută a se realiza pe ambele părți ale drumului, adiacent părții carosabile pe o lățime de l =1.00–1.50 m atât pe partea stângă cât și pe dreapta, 4 stații de autobuz noi.
Tronsonul III – km 97+850 – km 97+856 (U.A.T. Slobozia) și km 112 + 646 – km 140+308,76 (U.A.T. Negrași, U.A.T. Teiu, U.A.T. Rociu, U.A.T. Suseni, U.A.T. Oarja și U.A.T. Căteasca), L= 27.669 km – modernizare și asfaltare drum, șanturi pereate și pietruite, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructură, infrastructură, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), Pod, km 134+561 (km proiect 134+575), Neajlov la Oarja, Pod, km 137+100 (km proiect 138+280) – V. Rogoz la Oarja, Pasarelă pietonală km 133+308-133+318, L = 10 ml., podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,60 m pentru accesul rutier și 1.0 m pentru accesul pietonal, amenajarea drumurilor laterale în limita cadastrală; amenajarea trotuarelor (intravilan), s-au amenajat 10 stații de autobuz noi, 2 refugii auto, precum și semnalizare verticală și marcaj rutier.
Lucrările la primul tronson au început pe 27.09.2021.
REZULTATE:
Suprafaţă trotuare/ trasee pietonale modernizate/ realizate – 24.185 mp;
Stații transport public şi alveole construite/ modernizate – 14 bucăți;
Semnalizare verticală 784 bucăți, parapet nou 2.914 m, fluturaşi şi butoni reflectorizanţi 3.687 bucăți, indicatori kilometrici 42 bucăți, indicatori hectometrici 381 bucăți.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 127.218.008,39 lei, din care: 98.455.291,80 lei reprezintă valoarea totală eligibilă.
6 Comentarii
Nicolae Oprea
Ne place sa ne lăudăm, dar poate se rătăcește d-l Minzina și pe Dj 679,ca să vadă și dânsul drum modernizat cu câteva lopeți de asfalt aruncat în gropi.Lucrare începută în primăvara și terminată în iarnă. Timp suficient ca lângă cele reparate să apară altele.
Anonim
L-au făcut dar atâta tehnologie modernă există astăzi dar nu s-a folosit !!! Exemplu :Între Rociu și Oarja drumul a fost perfect drept ,acum l-au șerpuit într-un loc . Cu atâtea Lasere și Sateliți ei au reușit să îl strâmbe .
Cristi
E adevārat! Desi reconstructia DJ503 era foarte necesarā iar suprafata de rulare este foarte bunā calitatea proiectärii este slabā rāu. Pentru suma alocatä trotuarele sunt ridicol de înguste, aproape nimeni nu le foloseste fiind prea lângä garduri si câini, niste santuri betonate intimidant de adânci (nici in sate de munte gen Moeciu, Bran, Fundata nu vezi asa ceva), in afarā localitatilor drumul se ingusteazā, statiile de autobuz sunt prea scurte si prost pozitionate, tot felul de treceri de pietoni aiurea create, au uitat sā facā acces la fântânile publice(in unele locuri blocate de parapeti), sā nu mai vorbim de oribilele capete de pod turnate
fārā milā in fata fiecarei case…drumul asta putea avea o proiectare mult mai moderna cu piste de bicicleta, trotuare mai largi cu bordurā joasa pentru parcare in afarā benzii de rulare, se puteau integra lucrārile de canalizare si chiar ingroparea cablurilor electrice..de admirat mobilizarea constructirului, foarte bunā initiative de-al reface dar nota 4 pentru proiectant(sincer l-as penaliza si in nici un caz nu l-as mai contacta). Sunt si alte drumuri in judet ce au nevoie de modernizare..Curtea de Arges – Câmpulung de exemplu e mult mai important decât DJ-ul asta.
bula
e de la laser, a fost stramba lumina!
oameni mai idioti ca’n judetul asta nu’s pe nicaieri!
Anonim
Și a fost făcut pe repede innainte fără sa se respecte normativele… Terasamente făcute neconform.. Etc… În 5 ani va fii la fel…. Ca și innainte.
Anonim
Drumu care duce spre catanele ține apa maduc să-mi cumpăr o undita sa dau la peste acolo poate prind ceva . A fost un drum fffff bun dar au avut grija sa îl facă inasa fel în cit sa tina apa bravoooooo vouaaaaa