Astăzi vom scrie despre firmele de curierat. De ce? Fiindcă serviciile oferite de ele lasă de multe ori de dorit, iar angajaţii lor îi tratează pe clienţi – fie ei vânzători sau cumpărători – cu indiferenţă sau chiar cu nesimţire. La redacţie primim dese sesizări pe această temă, internetul e plin de plângeri la adresa respectivelor firme, iar majoritatea păgubiţilor nu ştiu căror instituţii ale statului să se adreseze pentru rezolvarea problemelor.
Iată un caz întâmplat acum câteva zile. Un argeşean a fost sunat dimineaţa de la numărul de telefon 0729… (celor abilitaţi le putem oferi date complete), comunicându-i-se că i-a sosit combina frigorifică pe care o comandase la „Flanco”. O promoţie tentantă, marca Black Friday.”Vocea” de la capătul firului – de la „Fan Curier”, după cum ne-a explicat clientul – a anunţat că va sosi la destinaţie în aproximativ o jumătate de oră, dar că… frigiderul ar avea o mică zgârietură din transport. „Îl acceptaţi aşa?” – a întrebat angajatul de la „Fan”.
Ce poţi face în astfel de situaţii? Omul i-a spus că până nu vede produsul nu poate lua o decizie, dar curierul i-a făcut o propunere: să-i trimită o poză cu zgârietura pe WhatsApp! Păi, da, că e mai simplu aşa… Şi, la urma-urmei, ne grăbim, nu? Nu avem timp pentru fiecare client care se-mpiedică de câte-un fleac, de câte o spărtură sau o zgârietură… În fine, clientul a acceptat. Şi apoi a aşteptat. Dar poza nu a fost trimisă!
După un timp, omul l-a sunat pe curier. Evident, tot la numărul de telefon 0729… Şi ce credeţi? La celălalt capăt al firului „vocea” era foarte contrariată. Avea alt text: înţelesese, chipurile, că refuzul fusese categoric şi, drept urmare, nu trebuie să mai care frigiderul doar ca să-l vadă clientul şi apoi să-l ia înapoi. „Dar poza promisă?” – a mai încercat omul. „Păi, ce poză, băi, biip, biip (şi aici a urmat o expresie jignitoare a operatorului – n.n.), să-ţi mai trimit, că frigiderul este zgâriat rău şi, deci, e refuzat!”
Produsul nu fusese refuzat, dar, conform „textului” de mai sus, va figura ca atare, din cauza „zgârieturilor rezultate în urma transportului”… Care zgârieturi nici nu ştim dacă au existat. Prin urmare, ce mai e de făcut? Cum se procedează? Clientul a făcut imediat o sesizare on-line la „Flanco”, spunând: „Sunt uimit de un asemenea comportament, ca să nu mai menţionez limbajul operatorului, care parcă «făcuse armata cu mine». Mă întreb dacă asta-i procedura de refuz al unui produs. N-ar fi trebuit să semnez un proces-verbal de recepţie în care să motivez refuzul? În plus, care sunt paşii următori, în măsura în care eu am ales un produs de la «Flanco» în detrimentul altor magazine, iar acum mă trezesc în postura de a nu-l mai primi?”
Omul, de bună credinţă, aşteaptă un răspuns documentat şi la obiect. Dar ce să-i răspundă „Flanco”? Păi, firma ar trebui să explice, printre altele, de ce colaborează cu astfel de curieri nesimţiţi, care îşi umilesc clienţii. Nimeni însă nu-şi asumă un răspuns tranşant sau o soluţie concretă în astfel de situaţii. Şi atunci rămâne calea lungă a instanţei. Şi mai rămâne această promoţie, de multe ori ca o mare păcăleală. Un fel de Black Fraier Day. Ziua neagră a fraierului.
5 Comentarii
Anonim
Nu trebuia sa apara Savu azi?
Anonim
Savu apare maine…Astazi este la o clisma. I-au gasit astia dosarul de turnator si acum are probleme mari cu cel de la DNA. Sunt momente mai delicate legate de plecarea pietrei de la rinichi in amonte catre celalalt bolovan. Idiotul perfect care a scarbit o intreaga redactie va aparea curand plin de cacealmaua cronica a tembeleizarii tinerilor pe care ii umple de comunism inventandu-le boli.
Dora
Din surse sigure, prietenești, Savu nu va mai publică la Argesul, se pare ca si astfel de comentarii l-au determinat sa renunțe. Acest spatiu lăsa la îndemână oricui frustrat sa orice si sa jignească pe oricine. Va felicit, domnule Savu, si va urez numai bine. P. S. Administratul sitului ar fi trebuit sa-l protejeze pe acest om deosebit.
Anonim
…Şi să-l ia acasă …de pe drum/uri !?…
Anonim
Am gripă, bre ! Am luat-o de la… Pussyca …sau vreți şi voi !?…