# Mai dau și pe datorie. Mai vând și țigări la bucată. Vânzătoarele mai și zâmbesc
Devine din ce în ce mai evident că firmele autohtone fac din ce în ce mai greu faţă asaltului multinaţionalelor. Ultima redută, ca să spunem aşa, respectiv micile magazine de cartier, este, la rândul ei, atacată de marile lanţuri de retaleri. Aşa se face că după ce au construit multe hipermarketuri, marii retaileri sunt din ce în ce mai agresivi în a invada şi teritoriul destinat până acum magazinelor neaoşe de proximitate.
Concurenţă acerbă
Să luăm ca exemplu Piteştiul. În prezent, în municipiu sau în imediata sa apropiere sunt deja cinci hipermarketuri şi o puzderie de supermarketuri aparţinând unor concerne străine. Nu le dăm numele, pentru că se ştiu. În ultima vreme, însă, aceşti giganţi au intrat şi pe nişa magazinelor de proximitate. Şi aşa au apărut multe magazine mai mici, de cartier, care sufocă pur şi simplu comerţul autohton, generând o concurenţă acerbă. Nici nu e de mirare că unii mici comercianţi au început să îşi închidă tarabele, cum se spune, iar alţii rezistă doar pentru că au încă preţuri competitive sau mai aplică politica acordării de produse pe caiet, lucru pe care marile firme nu îl fac şi nu îl vor face niciodată.
Aceste magazine ale marilor firme au împânzit deja Piteştiul şi expansiunea continuă.
Un Comentariu
Anonim
We hai. „Au invadat” e prea mult spus. Sunt foarte organizate, curate, și oferta e foarte diversa. Motivul e simplu. Spațiul foarte mare disponibil, parcare proprie. La un magazin de cartier îți iei o pâine când ai nevoie, un pachet de țigări, o bere ceva acolo. Sincer nimic serios. Buba consta în faptul ca aceste branduri sunt toate străine, iar faptul ca Ro nu a reușit sa producă un brand propriu în retail spune multe.