Pentru anul şcolar 2019-2020, ex-ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu a vrut să rezolve din… condei criza forţei de muncă din România, prin reducerea claselor la liceu şi înmulţirea claselor la profesională, dar socoteala nu i-a reuşit şi, fiind înlocuită între timp, nu a mai apucat să culeagă roadele… eşecului.
Cel puţin în Argeş, noul an şcolar începe, după drastica măsură, cu zeci de locuri neocupate de elevi în şcolile de meserii
![](https://ziarulargesul.ro/wp-content/uploads/2019/09/ecaterina-andronescu-educatie-1024x575.jpg)
Sorinel Fusea, inspector şcolar general adjunct interimar, ne-a spus că, după consumarea celor două etape de admitere, nu şi-au atins obiectivele la clasele de profesională: Colegiul Tehnic Câmpulung, respectiv Liceele Tehnologice „Constantin Brâncuşi” Piteşti, „Dimitrie Dima” Piteşti, Auto Curtea de Argeş şi Forestier Curtea de Argeş. La unităţile menţionate nu s-au găsit candidaţi pentru calificarea de mecanic (fiecare a rămas cu câte o clasă de profesională neocupată).
Pentru anul şcolar 2019-2020, cifra de şcolarizare a judeţului Argeş a cuprins un total de 191 de clase a IX-a, dintre care 138 au fost planificate la învăţământul liceal de zi (17 la vocaţional, 47 la tehnic şi 74 la teoretic), iar 53 – la învăţământul profesional (au fost realizate 48).
Faţă de anul şcolar precedent, Argeşului i-au fost „tăiate”, în „regimul” Andronescu, 21 de clase la liceu şi i-au fost „băgate pe gât” 24 de clase în plus la şcolile de meserii.
E. Andronescu a fost de patru ori şefa Ministerului Educaţiei; în urmă cu 10 ani, a desfiinţat şcolile de arte şi meserii, decizie care a lovit puternic nu numai învăţământul profesional românesc, ci şi economia ţării.
Ecaterina Andronescu este un personaj controversat în peisajul politic autohton. Ministresa poreclită şi „Abramburica” în Educaţie a desfiinţat şcolile de arte şi meserii (aşa a scăzut numărul de meseriaşi, a crescut abandonul şcolar şi a sporit numărul celor care au picat bacul); a propus ca absolvenţii de liceu să intre la facultate fără diplomă de maturitate; a modificat gradul de dificultate la bac; a eliminat incompatibilitatea dintre statutul de rector şi cel de parlamentar etc.