SEO (Search Engine Optimization) este unul dintre cele mai ravnite domenii in care vor sa lucreze tinerii si nu numai, din mai multe motive. In primul rand, este un subiect foarte actual, dar si de viitor, care se afla intr-o continua schimbare si va acapara din ce in ce mai multe activitati sub aceasta denumire. Practic, daca in urma cu cativa ani „sa faci SEO” era privita drept o activitate eminamente tehnica, astazi include atat aspecte tehnice, cat si aspecte care tin de marketing si creativitate, fiind un domeniu extrem de complex.
Din pacate, insa, in acest moment pe piata din Romania nu exista foarte multi specialisti SEO in adevaratul sens al cuvantului. In schimb, multi dintre cei care practica aceasta activitate, in special aceia care o fac pe cont propriu, sunt „experti SEO” autointitulati, care fac mai mult rau decat bine atat site-urilor clientilor, cat si reputatiei domeniului. Tocmai de aceea, Ovidiu Joita, fondator si CEO iAgency, cu o experienta de peste 15 ani in marketing online, a decis sa deschida portile primei scoli de cursuri SEO din Romania.
In cadrul acestor cursuri SEO, intitulate Jedi SEO School, vei invata totul despre optimizarea SEO on page, optimizarea off page, dar si despre indicatorii de User Experience si valoarea brandului in SEO. In timp ce importanta primelor doua aspecte este cunoscuta de majoritatea celor care activeaza in domeniu, acestia tind sa le neglijeze pe ultimele doua. Experienta utilizatorilor si valoarea brandului sunt, insa, elemente a caror pondere in algoritmii Google a crescut considerabil in ultima perioada, iar cursurile SEO te vor invata cum sa le imbunatatesti pe amandoua.
Asadar, motivele pentru care Ovidiu Joita a simtit nevoia infiintarii unei scoli de cursuri SEO sunt evidente. In primul rand, in piata romaneasca se resimte o lipsa acuta a specialistilor din acest domeniu. In al doilea rand, SEO este in continua schimbare si dezvoltare si, practic, orice algoritm nou „rastoarna” ierarhiile din paginile cu rezultate, motiv pentru care trebuie sa te repliezi rapid. In al treilea rand, profesionistii sau, mai bine zis, viitorii profesionisti din domeniu au ocazia sa se intalneasca si sa schimbe idei si experienta, in cadrul acestor cursuri SEO.
„Aceste cursuri SEO isi propun sa creeze un nou val de specialisti SEO, care sa posede cunostintele necesare pentru a avea succes in piata organica de Search, indiferent de domeniul de activitate si brandul pentru care lucreaza”, declara Ovidiu Joita.
De altfel, fondatorul iAgency isi doreste sa schimbe situatia din prezent, in care media de retentie din piata de SEO, pentru un client, este de doar 4 luni. „Imi pare rau sa aud despre aceasta medie, in conditiile in care serviciile SEO sunt permanent necesare oricarui tip de business. Acest lucru trebuie sa se schimbe, iar brandurile mari sa acceseze servicii SEO de calitate”, explica Ovidiu Joita.
In concluzie, daca detii un business online, activezi deja in domeniul marketingului online sau esti in cautarea unui loc de munca peste nivelul mediu de salarizare, participa la cursurile SEO Jedi SEO School si invata cum sa „stapanesti” forta Google.