Printr-o rectificare de buget, Consiliul Local Piteşti a suplimentat ieri capitolul de cheltuieli cu suma de 9,5 milioane lei, astfel încât municipalitatea să aibă banii necesari pentru procedura de executare silită în care se află primăria ca urmare a unui proces cu o firmă căreia, acum 13 ani, i-a sistat lucrările de construire a unui bloc în Găvana, proces pe care l-a pierdut. Primarul Cornel Ionică a dezvăluit în acest context şi că, din cauza unor autorizaţii de construire emise cu întârziere de aparatul propriu, a ajuns să fie el amendat.
Patru amenzi
„Am primit patru amenzi, că primarul răspunde pentru tot. Trei amenzi de 5.000 lei şi una de 10.000 lei, toate emise de către Inspectoratul de Construcţii Prahova. Una am plătit-o, pe celelalte le contest în instanţă. Se construieşte şi ilegal în Piteşti, iar noi nu avem voie decât să îi acţionăm pe făptaşi în instanţă şi uite că se poate ajunge la decizii surprinzătoare precum cea în care suntem acum executaţi silit. Sunt 3.000 – 4.000 de autorizaţii pe an. Acum 13 ani ce a făcut primăria? A amendat firma care construia pe domeniul public şi nu a respectat proiectul şi uite unde s-a ajuns!”, a declarat Ionică.
„Să plătească toţi!”
„Nu e normal să plătiţi dumneavoastră pentru greşelile altora. Firesc ar fi ca amenzile să fie împărţite cu cei care au greşit. Li s-au mărit salariile şi angajaţii nu răspund pentru nimic! Păi, e normal să plătim, cum am aflat recent, 66.000 lei în plus faţă de cât trebuia pentru fondul DII, doar pentru că nu s-a depus o hârtie în termenul de cinci zile prevăzut de lege?”, a întrebat retoric liderul consilierilor locali ai PSD, Cristian Gentea.
„V-am ruga să nu mai fiţi tăticul tuturor! Cei vinovaţi să răspundă! Noul Cod Administrativ ne dă pârghii să-i sancţionăm pe funcţionarii care nu îşi fac treaba”, a afirmat, la rândul său, consilierul local Tatiana Preduţ.
„Am un gust amar. Merg acasă la copii şi mă gândesc că vine peste ani nu ştiu ce instituţie să ne impute tuturor suma de bani executată silit acum!”, a punctat şi consilierul Dumitru Tudosoiu.