Curtea de Apel Piteşti ne-a informat că, în perioada 15 iulie – 2 septembrie, când magistraţii judecători se vor afla în vacanţa judecătorească, la această instanţă vor fi soluţionate numai cauzele care au caracter urgent. Dintre acestea, cele mai frecvente categorii de cauze şi datele şedinţelor, defalcate pe secţiile instanţei, sunt:
Secţia I Civilă:
* cererile de ordonanţe preşedinţiale; * cererile de suspendare a executării hotărârilor judecătoreşti; * cererile privind măsurile asigurătorii; * cererile de plasament de urgenţă al minorilor; * cazurile de adopţie şi cauzele privitoare la abandon.
Şedinţele de judecată se vor desfăşura în zilele de 17 iulie şi, respectiv, 7 şi 21 august 2019.
Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal: * cererile de ordonanţe preşedinţiale; * cererile de suspendare a executării; * cererile de restituire a cauţiunii depuse; *măsurile asigurătorii; *cauzele privind informaţiile publice; * excepţiile de nelegalitate; * recursurile declarate la încheierile judecătorului delegat.
Şedinţele de judecată se vor desfăşura în zilele de 17 şi 25 iulie, respectiv 8 şi 29 august.
Secţia Penală şi pentru cauze cu minori şi de familie: * contestaţiile declarate la încheierile de propunere a arestării preventive; * contestaţiile declarate la încheierile de prelungire a arestării preventive; * contestaţiile declarate la încheierile de menţinere a arestării preventive; * contestaţiile declarate cu privire la măsura arestului la domiciliu; * contestaţiile declarate cu privire la măsura controlului judiciar sau a controlului judiciar pe cauţiune; * cererile formulate de autorităţile judiciare străine în baza Legii nr. 302/2004 privind cooperarea internaţională în materie penală; * cererile privind luarea măsurii arestării preventive sau a altor măsuri preventive neprivative de libertate şi, după caz, cererile de prelungire a acestor măsuri; * cererile privind măsura arestului la domiciliu, a controlului judiciar şi a controlului judiciar pe cauţiune, soluţionate în primă instanţă de Curtea de Apel; * alte cereri cu caracter urgent prevăzute de lege. Şedinţele de judecată se vor desfăşura în raport de înregistrarea acestor cereri.
„Menţionăm totodată că, persoanele interesate (părţi în cauză, apărători ori mandatari) care doresc să depună diverse acte la dosarele aflate pe rolul instanţei noastre sau să obţină copii de pe acte din dosare, în condiţiile legii, se pot adresa Biroului Arhivă şi Registratură de la sediul instanţei, în fiecare zi de joi, începând cu data de 18 iulie, între orele 8 şi 12”, a mai transmis Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Curţii de Apel piteştene.