Firmele din Argeș pot face registrul de evidență a gestiunii deșeurilor prin intermediul platformei online, iMediu. Conform legislației în vigoare, toate companiile sunt obligate să predea deșeurile unui operator autorizat, să întocmească o evidență cronologică a cantității, naturii, originii și, după caz, a destinației, a frecvenței, a mijlocului de transport, a metodei de tratare, precum și a operațiunilor de valorificare/eliminare a deșeurilor generate pe amplasament și să o raporteze în fiecare an pe suport hârtie și în aplicația online SIM în formatul solicitat de Agenția pentru Protecția Mediului.
Astfel, platforma iMediu nu face decât să simplifice procesul de respectare a acestei legi, venind în ajutorul firmelor cu soluții online, mult mai rapide. Practic, companiilor le este oferită posibilitatea să economisească timp și să reducă din responsabilitățile care nu aduc profit.
O firmă din Argeș poate beneficia de serviciile acestei platforme prin crearea unui cont și optarea pentru un anumit tip de abonament, în funcție de nevoile acesteia. Abonamentele pot fi de bază, de bază plus consultant dedicat, de bază plus consultant dedicat și întocmirea declarațiilor referitoare la ambalaje.
Mai mult decât atât, platforma nu ține cont de tipurile de deșeuri declarate. Așadar, orice firmă, cu orice tip de deșeu, poate apela la serviciile oferite de iMediu.
Tot acest proces se desfășoară în doar trei pași, rapid și simplu:
- Crearea unui cont pe platformă;
- Declararea deșeurilor în fiecare lună;
- Emiterea documentelor.
Principalele servicii pe care iMediu le oferă sunt: întocmirea registrelor de evidență a deșeurilor, întocmirea și depunerea declarațiilor la Administrația Fondului pentru Mediu, întocmirea raportărilor, depunerea acestora la Agențiile de Protecția Mediului, elaborarea chestionarelor statistice și înregistrarea în Sistemul Integrat de Mediu și raportarea în aplicație SIM la termenul stabilit. Astfel, prin intermediul experienței dobândite de-a lungul timpului și implicit a profesionalismului specialiștilor, platforma iMediu garantează companiilor din Argeș evitarea amenzilor și sancțiunilor la controlul de mediu, indiferent de tipul deșeurilor declarate. Totul online, prin doar câteva click-uri!
Odată ce clientul s-a înregistrat (creat cont) pe platformă și a declarat cantitățile de deșeuri, iMediu poate începe demersurile necesare pentru a întocmi documente de mediu pentru respectarea legislației în vigoare care vor fi prezentate în cazul controalelor, respectiv pentru a ajuta firmele din Argeș să scape de grija acestei responsabilități.
Primul pas spre promisiunea făcută de această platformă este întocmirea registrelor de evidență a gestiunii deșeurilor, apoi identificarea obligațiilor de plată la Fondul pentru Mediu, care sunt întocmite lunar și depuse în termenele legale.
Cel de-al doilea pas făcut de platformă poate include mai multe servicii pe care le poate pune la dispoziția utilizatorilor: întocmirea raportărilor lunare, semestriale sau anuale și transmiterea lor în timp util către APM, ANPM, AFM, DSV.
Ultimul pas, dar nu cel din urmă, este reprezentat de elaborarea chestionarelor statistice privind generarea și gestionarea deșeurilor și raportarea lor către autoritățile competente de protecție a mediului atât pe suport hârtie, cât și online în aplicatia Agenției Naționale pentru Protecția Mediului – denumită SIM (Sistemul Integrat de Mediu).
Pentru a oferi servicii complete, platforma oferă posibilitatea descărcării documentelor necesare din contul de client. Astfel, utilizatorii au acces rapid la actele de care au nevoie.
Până acum, în portofoliul platformei iMediu se regăsesc următoarele tipuri de afaceri:
- Service-uri auto;
- Tipografii;
- Unități medicale;
- Farmacii;
- Restaurante și fast-food;
- Comerț și distribuție.
Așadar, platforma iMediu este ideală pentru companiile din Argeș care își doresc să scape de grija controlului de mediu și de responsabilitățile obositoare. Totul se întâmplă în câțiva pași simpli și se află la doar un click distanță!