Birourile Permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului au decis ca proiectul de buget pe 2019, adoptat de Guvern vinerea trecută, să fie dezbătut în mai puţin de 7 zile, iar în ultima zi a săptămânii este programat votul final al celor două Camere Reunite.
Ultima variantă a proiectului de buget, modificată după aprobarea primeia în şedinţa de vineri şi postată vineri noaptea pe site-ul Ministerului Finanţelor, schimbă radical Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019 – 2021, anunţând noi proiecte de infrastructură.
Ce ne interesează…
Dacă în prima variantă se menţiona despre modernizarea gărilor şi construcţia de linii de mare viteză, chiar de îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi canale navigabile, acum au fost adăugate autostrăzi.
Astfel, priorităţile strategice ale Ministerului Transporturilor sunt focalizate în principal pe:
- finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată;
- continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile.
Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi, introduse în Buget în anul 2019, cuprinde mai multe obiective, inclusiv drumul expres Piteşti – Craiova şi secţiunile 1 şi 5 (capetele) din autostrada Piteşti – Sibiu. Nicio vorbă însă despre centura ocolitoare de Vest a Piteştiului!
Proiectele care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei includ şi completarea studiilor geotehnice pentru Secţiunile 2 şi 3 din autostrada Piteşti-Sibiu.
Pe de altă parte, lista principalelor proiecte de modernizare drumuri naţionale introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective din Argeş: eternul DN 73 Piteşti -Câmpulung Muscel – Braşov, DN 67B Piteşti – Scoarţa aflat acum într-o stare deplorabilă şi pentru care a mai fost anulată o licitaţie, precum şi expertiza tehnică şi elaborarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea Transfăgărăşanului.
Cum s-ar spune, gogoşi… vechi, (re)pudrate cu zahăr!