Autorităţile locale anunţă că piteştenii pot consulta la sediul primăriei şi pe site două proiecte: unul privind aprobarea regulamentului de informare şi consultare planuri de urbanism şi amenajare teritoriu şi unul privind unele măsuri de realizare a balcoanelor la unităţile locative situate în blocuri.
Informare
Regulamentul stabileşte componentele obligatorii ale informării şi consultării publicului care se aplică în cadrul proceselor de elaborare sau revizuire a planurilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului. Astfel, informarea şi consultarea publicului se efectuează în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi este parte integrantă a procedurii de iniţiere, elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism. Observaţiile sau propunerile persoanelor afectate de investiţiile imobiliare vor putea fi exprimate în scris prin transmiterea acestora în format electronic, prin poştă sau depuse la registratura Primăriei. Se iau în considerare doar acele opinii care sunt însuşite (prin menţionarea numelui în clar, a calităţii în speţa respectivă şi a adresei de corespondenţă), sunt fundamentate din punct de vedere tehnic şi care sunt formulate cu respectarea legislaţiei în domeniu.
Cum se construiesc balcoanele?
În ceea ce priveşte construcţia de balcoane, acestea pot fi realizate doar dacă nu încurcă accesul la blocuri şi spaţiile verzi. Avizele de construire se emit pentru următoarele situaţii:
1. pentru construirea balcoanelor la blocurile care nu le au prevăzute din
construcţie, pe coloane, la parter şi la toate etajele superioare, sub condiţia eliberării autorizaţiilor de construire la aceeaşi dată pentru toţi proprietarii, dar fără afectarea aspectului urbanistic al întregului condominiu;
2. pentru edificarea balcoanelor care se construiesc la parter, sub cele existente la etajele superioare, identice ca forme şi dimensiuni. Titularul dreptului de superficie datorează contravaloarea folosinţei terenului aparţinând domeniului public al municipiului Piteşti şi are obligaţia de a achita o rată lunară de 1,5 lei/mp şi TVA, începând cu luna următoare celei în care s-a eliberat autorizaţia de construire. Ratele lunare se pot achita şi anticipat, integral, pentru anul în curs, până la data de 31 martie inclusiv.
Propuneri
Conform prevederilor art.7 alin.(4) din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, termenul de depunere, în scris, a propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectele de hotărâre menţionate este de 10 zile calendaristice. Propunerile, sugestiile sau opiniile se primesc prin e-mail, la adresa primaria@primariapitesti.ro, precum şi la sediul Primăriei Municipiului Piteşti – Compartimentul de Relaţii Publice, intrarea D.
Potrivit art.7 alin.(6) din Legea nr.52/2003, republicată, „persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului”.