Ministerul Transporturilor a propus Guvernului, la ultima şedinţă, începerea reconstrucţiei liniei de cale ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea.
Într-o ţară normală, o astfel de veste ar fi de natură să ne entuziasmeze.
Dar cum la noi promisiunile nu se onorează, iar calea ferată respectivă a făcut obiectivul multor minciuni, dar şi a unei inaugurări de şantier de faţadă (Guvernul Năstase), luăm şi această iniţiativă guvernamentală drept ceea ce este: o glumă proastă.
Nu putem decât trage concluzia că, din când în când, miniştrii care ajung în funcţii dau peste proiecte vechi şi spun: „Uau! Ce interesant! Ce ar fi dacă…”. Şi rămânem mereu la ce ar fi dacă.
S-a furat tot
În speţa de faţă, nici traversele de cale ferată nu mai există (au fost furate), iar viaductele impresionante din zona Ciofrângeni – Tigveni – Sălătrucu sunt sublime, dar au început să crape.
Clădirile gărilor arată ca din filme horror. S-a furat tot ce se putea fura. În plus, la Piatra, în Argeş, sunt mari alunecări de teren care încurcă şi traficul rutier pe vechiul drum spre Vâlcea. Aşadar, despre ce vorbim?
Teoretic, calea ferată este un segment de 34 de kilometri care a fost aproape terminat înainte de 1989. Pe ruta respectivă au şi circulat trenuri, inclusiv de călători.
Acest tronson va lega Piteştiul de Tronsonul 4 Paneuropean, aflat în modernizare, o bună parte din el fiind deja refăcut. Majoritatea bunurilor pe care Dacia le aduce din Occident, cât şi produsul finit, autoturismele, ar putea fi transportate mai repede, măcar cu trenul.
Dacă s-ar face această cale ferată, s-ar reduce distanţa de transport către vestul continentului cu peste 130 de kilometri.
11 Comentarii
Goargăș
…,,viaductele…sunt sublime, dar au început să crape”. Expresia consacrată de Caragiale este ,,dar lipsesc cu desăvârșire”. Ele însă
există. Pentru a demara acest proiect trebuie ca ziariștii și noi toți să nu mai tăcem o clipă. La orice conferință de presă, in orice discuție, indiferent de subiect, să ajungem necondiționat la ,,castravetele” căii ferate Vâlcele-Râmnicu Vâlcea și al stringentei autostrăzi Pitești-Sibiu (asta cu voia Vestului, hmmm…dar curajul și bărbăția, dacă mai există!, pot învinge multe opreliști)). Nu mai vorbim de Băsescu, nomina odiosa, care a răspuns mult timp de transporturi și de țară și nu a făcut nimic bun. Eu, personal, sunt sătul de ,,fițele” și îndoirile de spate ale unor deputați și senatori argeșeni, aleși să ne reprezinte interesele. Până când nu o să-i aud, pe toți, în Parlament cu discursuri puternice și fundamentate despre cele două teme, o să tot postez…Nu trebuie uitate nici problemele legate de turismul din județ, sănătatea oamenilor și a mediului, cultura, educația, industria și utilizarea resurselor naturale,
tăierea sălbatică și necontrolată a pădurilor de către niște indivizi fără Dumnezeu, etc. etc.
Puiu
Eu ,daca eram navetist pe ruta Bucuresti-Sibiu și aveam așa o poziție la vârf,mă juram că o luam pe jos sa mă mănânce urșii daca nu terminam autostrada Pitesti-Sibiu in 3 ani.Aceeasi hotărâre am luat-o și eu,să-i zgândăr mereu cu autostrada.Si eu mai una.Mi -am dorit ca în fiecare mandat prezidențial sa se fi construit o nava, căci la flota pe care am avut-o meritam.Am sa sacai orice partid în campanie ,orice guvern,că în timpul mandatului să facă o nava.Ar fi bine sa se gândească multi la treabă asta și să-i votam pe cei care se angajează nu cei care promit.
Goargăș
Păi navele au pierit din cauză de T.B. (Triunghiul Bermudelor, alias Traian Băsescu, cunosc și povestea expertizrlor contabile). În privința dulapului de la Sibiu (prezint scuze, îl numesc așa pentru că e cam mare, doar de stat…ură), nicio nadejde, știm de ce.
Stimate domnule Puiu, hai să facem ,,echipă” și să-i sâcâim tot timpul. Poate reușim ceva. Ați văzut că la Grădina/Teatrul de Vară am avut și noi un aport, minuscul, dar a fost. Că la momentul actual nu mai pomenește nimeni de noi este altă poveste (eu mi-am ținut și modesta promisiune financiară). Nici nu ne interesează, avem nevoie doar să se realizeze ceva util pentru semenii noștri.
Mihai
Dumneata cunoști care sunt atributiile președintelui în Romania?Președintele are bugetul in mână și construiește autostrăzi sau vapoare?Asta înseamnă să fii analfabet funcțional,PSD taie și spânzura in Romania de multi ani și pe ei trebuie să ii tragi la răspundere…
Goargăș
Noi discutăm cu oameni rezonabili. Din păcate, lăsând la o parte marota asta cu ,,analfabeții funcționali”, trebuie să spun că unii sunt analfabeți pur și simplu. P.S. Dar să-și bage nasul (era să zic râtul) și să pună bețe în roate la tot și la toate, fără niciun discernământ, are în atribuțiuni nealesul/numitul președinte? Din păcate, ăștia de dreapta, talibani prin excelență, au mizat pe un cal mort, rânjind metalic la țara care nu este a lui.
Anonim
da, este a lui dracnea, corect!
Made in China
Se poate face orice,contează doar dacă e fiabil.
Mai lasa-ti ,, megalomania”.
Boni
Nu există megalomanie (nu am înțeles cui i se reproșează) atunci când e vorba de interesul nostru, al cetățenilor. Sigur, unii vorbesc/ scriu cam mult dar măcar să ne fie de ajutor.
Puiu
Domnul Mihai chiar îi crede dobitoci pe cei care vor să facă ceva,de data asta nu pentru ei,ci pentru viitorul țării,iar „chinezul” spune că se poate face orice.Se poate face orice,dar praf,iar cu megalo… Nu am înțeles ce vrea să spună.Nu cred că v-ați găsit omul cu domnul Goargas și dacă tot s-au făcut echipele,atunci să înceapă meciul.Eu stimați sdversari, cred că la Constanța va dădea cu vaporul in cap.Mai e puțin și vin alegerile,iar eu îmi doresc din inima ca următorii aleși la putere să construiască un vapor Din ’90 până acum trebuia să avem un nr.apropiat de cel al guvernelor.
Cristian
Păi dom’le, o sa începem cu un studiu de fezabilitate !
Anonim
Da.Aveti dreptate.Un studiu de fezabilitate de vreo 15 ani.