Autorităţile centrale se joacă de-a „Baba-Oarba” cu taxa auto. Ba o elimină, ba dau banii înapoi celor care au plătit-o, ba caută noi modalităţi de reintroducere a acesteia.
Astfel, grupul de lucru interministerial care se ocupă de realizarea unei formule de calcul pentru taxa auto va prezenta o variantă finală până la sfârşitul anului, susţine ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.
Ea a precizat că formula de calcul trebuie să fie realizată în aşa fel încât să nu mai fie contestată, iar cel care poluează să fie penalizat.
Fel de fel de pălării ale Măriei
Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007 de Guvernul Tăriceanu, ea calculându-se în funcţie de vechimea maşinii, norma europeană de poluare şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Era chiar în ziua în care România devenea oficial stat membru al Uniunii Europene. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de către Guvern, valoarea ei fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012 să fie suspendată până la finalul anului, iar cei care plătiseră deja urmau să îşi recupereze banii.
În martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu, iar taxa s-a calculat doar pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. La începutul lui 2017, timbrul de mediu a fost eliminat împreună cu celelalte 101 de taxe nefiscale.
Miniştrii de ce nu plătesc?
Demn de semnalat este că, deşi Justiţia românească, dar şi cea europeană, au declarat taxa respectivă (indiferent de cum au denumit guvernanţii pălăria Măriei) ca fiind nelegală, niciun fost ministru sau prim-ministru care a girat această ilegalitate n-a fost tras la răspundere şi pus să plătească.
Despăgubirile pentru cei afectaţi se plătesc de la buget. Adică le plătim noi toţi, contribuabilii oneşti.
Claudiu DIŢA
Sorin SIMION
4 Comentarii
Anonim
Daca este vorba ca cel ce polueaza plateste , atunci , acele minti luminate , sa faca un program care sa dovedeasca poluarea . nu cred ca este normal ca eu am o masina non euro , care merge la raliul masinilor de epoca , adica 100 km sa platesc mai mult decat euro 4 care face 250-400 km zilnic , asa cum au facut aparatele care identifica rovignieta , asa pot sa vada si cati km au facut acele NON EURO .
Puiu
Semnificativă poza!Mă bucur mult că ați luat-o și pe această doamna in”luneta”.Este la fel de criticabila ca și șefa ei.Uitati-va câtă răutate reflecta,dar ea crede că e autoritate!Nu are niciun rezultat notabil,că ministru,iar mediul este caracterizat de mizeria de pe râurile pline de prețuri.ASTEPT din partea dvs.un serial cum ati mai făcut cu celălalt personaj,domnule Simion.
Am mai criticat-o şi dumneaei, pare-mi-se, o dată sau de două ori. Oricum, n-o să vă fie aşteptarea prea lungă.
Anonim
Poate faceți și un serial cu Băsescu, strămoșul ei. Mă uitam la chipul lui și reflecta o bunătateeeeee, ceva de speriat…
Puiu
Peturi nu preturi,că preț nu vor mai avea curand.