Aşa cum v-am informat în precedenta ediţie a ziarului nostru, un şoarece a fost filmat de clienţi aflaţi la cumpărături la Kaufland Curtea de Argeş în timp ce se plimba pe carnea din vitrine. În urma imaginilor postate pe internet, Protecţia Consumatorilor şi Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeş (DSVSA) s-au autosesizat şi au demarat acţiuni de verificare.
O primă amendă în valoare de 9.000 lei a fost aplicată de inspectorii DSVSA, care totodată au dispus confiscarea a 9,8 kg carne de vită, 47,1 kg carne de porc şi 31,6 kg preparate din carne. Totodată, s-a efectuat dezinfecţia vitrinei şi s-au recoltat probe de pe suprafeţe în vederea verificării eficacităţii curăţeniei. „Se va urmări deratizarea zilnică a spaţiilor din hipermarket. Ultima deratizare fusese efectuată pe 21 februarie, dar este clar că a fost făcută necorespunzător. Vom verifica cum se fac deratizările în toate magazinele. Societăţile sunt obligate să aibă un contract cu o firmă specializată”, spunea dr. Daniel Lupu, directorul DSVSA Argeş.
Miercuri seară, comisarii de la Protecţia Consumatorului Argeş au finalizat şi ei controlul la Kaufland Curtea de Arges şi au aplicat o amendă în valoare de 20.000 lei. Conducerea Kaufland România a reacţionat imediat şi a transmis un comunicat prin care-şi cere scuze clienţilor pentru incidentul regretabil din Curtea de Argeş. „Am solicitat o intervenţie urgentă a firmei cu care colaborăm pentru deratizare (…) Precizăm că lunar au loc proceduri pentru deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie în toate magazinele noastre, derulate prin intermediul unor companii specializate (…) Tratăm cu maximă seriozitate incidentul şi, suplimentar, pentru a ne asigura prin toate mijloacele că cele mai înalte standarde igienico-sanitare sunt respectate, vom relua şcolarizarea angajaţilor din acel magazin”, se preciza printre altele în comunicat.