O colegă a noastră de la ziar, care locuieşte în Ştefăneşti, vine de câteva zile la serviciu pe jos. De la ea de-acasă, din zona „la blocuri”, până în centrul Piteştiului, drumul îi ia cam o oră. Aşa s-a întâmplat şi ieri, pe zloată, când a-ncercat din nou să urce într-un microbuz ce venea dinspre Topoloveni, dar care era arhiplin.
Cazul nu e singular. Aşa cum v-am relatat în ultimele zile, pe acest traseu al ruşinii, ca, de altfel, pe toate traseele care leagă municipiul reşedinţă de judeţ de localităţile din proximitate, în aceeaşi situaţie scandaloasă se află toţi navetiştii: salariaţi care trebuie să ajungă la locurile de muncă, elevi înscrişi la şcoli din Piteşti, bătrâni care-şi caută sănătatea „la oraş”. Cei mai în putere străbat drumul pe jos. Alţii vin cu microbuzul până la „Micromotoare”, iar apoi mai au de străbătut „per pedes” doi kilometri. Nu au ce face. Decât să-i înjure pe cei care le-au creat acest disconfort.
Cine poartă această vină? Păi, cine altcineva decât autorităţile locale şi judeţene?! În primul rând, fiindcă n-au anticipat această problemă care – cel puţin în opinia noastră – este una dintre cele mai presante, acum, la început de an! Conform noii legislaţii, operatorii locali de transport nu mai pot ieşi din graniţele localităţilor în care au licenţă, autobuzele „Publitrans” fac cale întoarsă la marginile Piteştiului şi – ghiciţi ce? – oamenii, adică termenii principali, esenţiali, din această ecuaţie, au rămas pe drumuri.
Licitaţia organizată de Consiliul Judeţean pentru 11 trasee de transport către Ştefăneşti şi alte localităţi aflate în aceeaşi situaţie a fost blocată, evident, prin contestaţii în instanţă, fiindcă interesele unor firme sau grupuri de firme au fost şi sunt uriaşe. Amintiţi-vă, în acest sens, la ce scandaluri şi la câtă cârdăşie am asistat cu ani în urmă, până când a luat sfârşit afacerea maxi-taxi de la Piteşti! O adevărată mafie!
În fine, cum spuneam, toată această situaţie, credem noi, putea fi anticipată. Putea fi găsită o soluţie. Dar cine s-o găsească? Primăriţa Ioana Jenica Dumitru, al cărei oraş e rupt, iată, în bună măsură, de Piteşti? Şi care le recomandă cetăţenilor – başca elevilor! – varianta microbuzelor ce vin pline de la Leordeni şi Topoloveni? Unii afirmă că n-are cum să fie ea de vină, alţii, din contră, că „Jenica e prea mică”.
Cine poate rezolva această problemă până la verdictul instanţei în privinţa respectivelor contestaţii? Autorităţile judeţene? Parlamentarii? De câte ori aţi văzut în ultimul timp că aceştia vin cu soluţii? A, ei vin, totuşi, cu ceva: cu discursuri. La astea nu-i întrece nimeni. Au tupeu, de pildă, să ne vorbească despre o aşa-zisă „zonă metropolitană”, deşi e clar că noi, cel puţin la capitolul transport de călători, am rămas de căruţă…
8 Comentarii
Puiu
Însfârşit! Iată că a sosit momentul să ies din bezna totală în care mă aflam cu”zona metropolitană”, datorită domnului Gabriel Lixandru, căruia-i mulţumesc pentru asta.Acest editorial lămureşte lucrurile, stabileşte adevărul şi arată vinovaţii.
Mă opresc la două lucruri importante subliniate de autorul editorialului:
1.”Licitaţia organizată de Consiliul Judeţean pentru 11 trasee de transport către Ştefăneşti şi alte localităţi aflate în aceeaşi situaţie a fost blocată, evident, prin contestaţii în instanţă, fiindcă interesele unor firme sau grupuri de firme au fost şi sunt uriaşe.”
In acest caz, cel care a asigurat transportul Inainte de licitaţie să-şi continue activitatea până la hotărârea instanţei ,astfel încât cetăţenii să nu mai fie puşi în această situaţie de nedescris.
2. ‘Aşa s-a întâmplat şi ieri, pe zloată, când a-ncercat din nou să urce într-un microbuz ce venea dinspre Topoloveni, dar care era arhiplin.”
Mai bine că doamna în cauză nu a reuşit să urce întun astfel de microbuz.Pericolul este imens într-un microbuz arhiplin.
De ce arhiplin, când legea prevede să se circule numai pe locuri?
Gabriel Lixandru
Just.
DELIA DUMITRICA
Domnule editorialist, fiti convins ca, daca vreunul din cei ce trebuie sa ia masuri in aceasta situatie dezastruoasa sau vreun membru al familiei sale ar trebui sa se deplaseze, la serviciu sau la distractie, de la Stefanesti la Pitesti, ar fi de mult rezolvata problema. Doar ca „domnii” cu pricina, odraslele, sotii, sotiile, amantele etc. lor au, binenteles, masini personale sau de serviciu la dispozitie. Imi povestea cineva , cetatean italian, ca o ruda a sa (verisor) este senator in Canada si ca nici nu-i trece prin cap sa mearga la serviciu cu masina personala, „ca nu da bine si ca toti l-ar privi cu ochi rai”, fiindca ei folosesc mijloacele de transport in comun; doar la deplasarile lungi iau avionul, ca, altfel, trenul e pe primul loc. De aceea va spun ca semidoctii astia, care au in maini soarta unor oameni care-si castiga existenta ducandu-se la serviciu, si nu traind din a-i specula pe altii, nu-si bat capul de cum se efectueaza transportul de persoane. Apoi, ca de fiecare data, domnul comentator „Puiu” vine cu o cugetare extrem de potrivita: de ce oare vin pline microbuzele dinspre Topoloveni, daca nu au voie, prin lege, sa transporte calatori „in picioare” ?
Gabriel Lixandru
Fiindcă, aşa cum am mai spus, omul, pasagerul, nu contează. Bani să iasă…
Gabriel Lixandru
Pentru că, aşa cum am mai spus, în aceste cazuri nu contează omul, pasagerul. Doar banul.
Anonim
Cred ca, in asemenea situatii, cand licitatiile sunt contestate, ar trebui gasita o solutie ,cu efecte temporare. Adica o firma de transport, eventual cea veche,sa asigure transportul, pana la aparitia unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, in speta respectiva. Am inteles ca au fost contestatii intre candidati…Asta nu inseamna ca,pana la o hotarare judecatoreasca definitiva, transportul de persoane trebuie sa ramana paralizat. Poate fi efectuat ori de transportatorul caruia i-a expirat licenta, ori de cel declarat castigator (desi contestat), ori de un altul care nu a concurat pt. ruta aceea. Dar nu pot sa paralizeze,domnilor, exercitarea unui drept de interes comunitar, in favoarea unuia de interes personal!
Delia Dumitricā
Ma identific pt. acest comentariu.
Gabriel Lixandru
Mulţumesc pentru aceste comentarii.