Frumoasă zi de iarnă blândă, zici că vine primavara! Soarele e mai mult decât generos, îţi dă o stare de bine. Bucuria zilei se curmă peste câteva minute.
Intru la „Profi” Craiovei, lângă restaurantul „Negoiu”, pentru ceva cumpărături. O singură casă deschisă, aproximativ 15 persoane la rând.
Casiera este rugată de cineva din rând să mai cheme o colegă. Sună, dar în zadar. Coada se îngroaşă, lumea devine nervoasă. Casiera ne spune că nu are decât o colegă, care descarcă marfa undeva în spatele magazinului.
Şi noi cu ce suntem de vină? Mai apasă o dată soneria, dar mai mult de ochii lumii. Unii dintre clienţi abandonează coşurile cu marfă şi părăsesc magazinul.
Cei rămaşi încep să-şi exprime pe un ton nervos nemulţumirea faţă de dispreţul cu care sunt trataţi. Singura casieră disponibilă mai apasă o dată soneria şi apare… bodyguardul. S-a prezentat la datorie, că lumea devenise de-a dreptul nervoasă.
În final, am renunţat şi eu la cumpărături şi am ieşit să mai fac o baie de soare. Nu ştiu la alte magazine „Profi” cum vor fi stând treburile, dar sâmbătă am avut un exemplu de cum nu trebuie făcut comerţul.
Semn că, uneori, nici nemţii nu mai sunt ce-au fost odată. Sau, altfel spus, de ce să angajeze personal, dacă românii sunt luaţi drept cetăţeni de categoria a doua…
Dan N.