La dorinţele cetăţenilor din oraşul automobilului românesc, exprimate în cadrul dezbaterilor publice, Consiliul Local Mioveni a făcut o investiţie de suflet: a contribuit financiar la realizarea unei sculpturi ce-l reprezintă pe Constantin Stroe, care a murit la 17 decembrie 2016. Dezvelirea bustului poziţionat în faţa Casei de Cultură a Sindicatelor Mioveni va avea loc sâmbătă, la ora 10, şi va marca un an de la moartea omului căruia i se datorează, în bună parte, salvarea mărcii Dacia, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie a Grupului Renault. Evenimentul comemorativ va avea loc în prezenţa familiei răposatului, a foştilor directori de la Dacia etc.
Constantin Stroe a fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale, până la funcţia de director general. Totodată, vreme de 20 de ani, Stroe a fost preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Bustul său este din broz, iar lucrarea poartă semnătura artistului plastic Orlando Năstase.
3 Comentarii
Elena Delia Dumitricāa
Mi se pare un gest firesc acela de a avea in inima orasului bustul celui ce a fost ocrotitorul „economic” al Mioveniului. Cred ca judetul întreg îi este dator marelui Stroe cu muuuulta recunostinta.
Ioan
Cetățene….vorbește pentru tine…eu sunt din Argeș și nu datorez ceva lui…Constantin Stroe…ba din contra…as putea evidenția multe aspecte care…ar demola orice statuie făcută acestui om….despre Dacia….mulți comentează….putini înțeleg….și mai putini au retinut: preluarea de către Renault a Automobile Dacia…se datorează înțelegerii dintre Emil Constantinescu și Jacques Chirac…Stroe era la acel moment Director General…el a pus în aplicare ce au decis cei doi….restul este…can-can. Cat despre statui…faceți celor care…au fost onesti….personajul este departe de aceasta calificare….dar ce mai este sfant…în Romania…îl puneți în preajma lui Petre Tutea…jenanta asociere…iertare Petre Tutea.
Anonim
Este straniu cum s-a putut face aceasta privatizare numai cu Dacia si cu alte intreprinderi care au fost toate puse pe butuci nu s-a putut…