Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu (liderul ALDE), şi preşedintele Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea (şeful PSD), au fost ieri în vizită oficială la Uzina Dacia din Mioveni. Motivul: dezbaterea unor măsuri menite să ducă la dezvoltarea industriei auto româneşti. Desigur, meniul unei asemenea vizite nu putea fi decât asezonat cu promisiuni multe şi pompoase, pline de vorbe… dulci pentru Dacia.
Am mai auzit placa asta…
După ce au vizitat uzina în care amândoi au făcut practică, fiind ingineri auto, Dragnea şi Tăriceanu, însoţiţi de preşedintele-director al Dacia -Renault, Yves Caracatzanis, au organizat şi o întâlnire cu presa. Un prilej numai bun pentru Tăriceanu să ne spună că a discutat cu şefii de la Dacia despre necesitatea construiririi autostrăzii Piteşti-Sibiu (Doamne, de câte ori i-am auzit pe politicieni vorbind despre acest proiect fără să se facă nimic!) şi despre sprijinul pe care îl dă Guvernul industriei auto. Tăriceanu s-a plâns şi că ne-au invadat maşinile second-hand (guvernarea PSD-ALDE este însă cea care, chipurile la îndemnul UE, a eliminat taxa de primă înmatriculare; taxă pe care, sub o altă formă, vrea acum să o introducă din nou!). La rândul lui, Dragnea ne-a vorbit despre scoaterea la licitaţie a autostrăzii Piteşti-Sibiu (primul tronson spre Curtea de Argeş) şi că în noiembrie vor fi gata licitaţiile şi pentru celelalte tronsoane, ne-a dezvăluit că a discutat cu Caracatzanis despre construcţia celei de-a doua centuri ocolitoare a Piteştiului şi a unui nou pod peste râul Argeş în Piteşti (da, de asta Guvernul nu a finanţat în acest an cele două obiective, deşi Primăria Piteşti şi Consiliul Judeţean au cerut acest lucru!), iar în final a amintit de proiectul legii privind transferul contribuţiilor sociale de la angajator la angajat pe care guvernarea ţine morţiş să îl implementeze (în acelaşi timp, premierul Mihai Tudose spunea la televizor, în faţa a mii de protestatari în Bucureşti, că Guvernul se gândeşte să elimine proiectul!).
Desigur, şi Tăriceanu, şi Dragnea aproape că au vărsat câte o lacrimă de melancolie la rememorarea vremurilor din tinereţe când trebăluiau prin Dacia. Desigur, Tăriceanu s-a arătat deranjat de anumite întrebări ale jurnaliştilor care nu vizau Uzina Dacia, în vreme ce Dragnea a mimat calmul, răspunzând diplomatic la întrebări. Dacia a mai cerut ceva: stabilitate legislativă. Oare se poate vorbi despre aşa ceva în România, ţară în care, tocmai în Camerele conduse de către Tăriceanu şi Dragnea, legile se schimbă de la o lună la alta?
În final, o notă bună pentru cei doi politicieni (în afară de promisiunea că vor cumpăra nişte Dacii Duster pentru Parlament nu ne-am ales oricum cu nimic): măcar au lăsat maşinile de lux la Bucureşti şi au venit la Mioveni într-o Dacia Duster. Cât despre şeful Dacia, francezul a fost impecabil ca ţinută şi discurs, scurt şi la obiect, arătând că Renault ar vrea să menţină centrul de greutate al Dacia în România. Oare l-or fi auzit şi politicienii noştri care vorbesc atât de uşor despre stabilitate, dar care se înclină cum bate vântul?
Un Comentariu
cicu
infractorii doar promit