Pe agenda de ieri a şedinţei Consiliului Local Piteşti au figurat două proiecte privind transportul de călători: unul referitor la scoaterea dintre obiectivele de activitate ale Zonei Metropolitane Piteşti a transportului, astfel încât să poată fi declarate traseele periurbane ca fiind de interes judeţean; iar celălalt privind declanşarea de urgenţă a unor demersuri la nivel guvernamental şi parlamentar care să permită, în esenţă, ieşirea autobuzelor Publitrans din Piteşti, spre localităţile învecinate. Şedinţa a fost una cu scântei, consilierii PNL şi PMP ieşind din sală înainte de votarea primei hotărâri.
Protest
În sala de şedinţe s-a aflat şi primarul din Bascov, Gheorghe Stancu, împreună cu consilieri locali din comuna respectivă, precum şi reprezentanţi ai unor firme direct interesate ca forţa lor de muncă să aibă transportul asigurat. Consilierul liberal Narcis Sofianu a atras atenţia că, dacă va fi votată scoaterea transportului dintre obiectivele de activitate ale Zonei Metropolitane, acest lucru ar duce la „moartea Zonei Metropolitane, la care nu vreau să fiu părtaş”. În consecinţă, Sofianu şi colegii săi Gheorghe Duţulescu şi Florin Gardin, precum şi consilierii PMP Mihai Alexandrescu şi Ilie Bărbulescu au ieşit din sală. Chiar şi aşa, cu 16 voturi „pentru”, proiectul a fost aprobat. Primarul Cornel Ionică i-a transmis lui Sofianu că face, de fapt, o gravă eroare, deoarece Zona Metropolitană nu e totuna cu o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, fără de care transportul nu ar putea fi prestat în localităţile limitrofe, în vreme ce viceprimarul Laurenţiu Zidaru şi secretarul Cătălin Călugăru au subliniat faptul că nu există legislaţie care să permită transport metropolitan.
Soluţie
La al doilea proiect, primarul Gheorghe Stancu a vorbit despre faptul că, la un moment dat, visa chiar la o linie de tramvai între Bascov şi Arpechim, dar şi să se constituie o nouă linie de transport între Piteşti şi zona Matriţe, pe strada Serelor, tot cu autobuze ale Publitrans. Edilul-şef din Bascov a pus pe masa consilierilor piteşteni un memoriu în care, printre altele, a făcut apel la o „analiză empatică” şi la depunerea tuturor eforturilor pentru „amendarea legilor şi directivelor europene în acord cu promisiunile făcute de parlamentarii PSD în campania electorală„. În final, Consiliul Local a votat astfel încât primarul Cornel Ionică să poată reprezenta autorităţile locale în vederea „susţinerii demersului pentru comuna Bascov şi localităţile limitrofe la o derogare, astfel încât transportul să poată fi efectuat ca şi până acum”. Desigur, acest lucru înseamnă lobby la Bucureşti, lucru pe care primarul Ionică s-a angajat să îl facă. Edilul-şef a subliniat încă o dată că, dacă autobuzele Publitrans ar prelua sau lăsa călători din şi în Bascov sau altă localitate învecinată, amenda ar fi de 1,5% din cifra de afaceri (aproape 200.000 lei) şi că la trei abateri va fi suspendată licenţa de transport pentru Publitrans. Directorul general al SC Publitrans 2000, Manuel Rotaru, a punctat un alt aspect: Consiliul Concurenţei a emis un aviz în care îi interzice Publitrans-ului nu doar să facă transport în afara graniţelor municipiului reşedinţă de judeţ, ci şi să presteze servicii speciale. Pentru moment, această companie poate face doar transport local în Piteşti. Să sperăm că se va găsi cât mai repede o soluţie!