Articolul “Transportul din Piteşti, cea mai mare provocare” a stârnit reacţia unui cititor care ne scrie în ediţia on line: “Pe calea ferată în direcţia Bucureşti se fac în jur de 90 minute (cel mai puţin). 120 minute se fac pe sensul spre Piteşti fiindcă trenurile au grupe de Câmpulung şi Târgovişte, deci staţionările sunt mai mari, plus că între Chitila şi Titu se circulă cu 50 km/h pe 90% din traseu, pe când pe sensul spre Bucureşti se circulă destul de fluid cu 100 km/h. Vorbim, desigur, de trenurile IR, multe din ele şi cu oferta R, deci trenurile la Piteşti chiar au reatras un public călător destul de mare, pe lângă gara modernizată care oferă facilităţi mai bune. Ar mai trebui însă şi legături directe permanente cu alte oraşe, nu doar cu Slatina, Craiova şi Bucureşti. Iar prin oraş se circulă cu 70-80 km/h de la Prundu la Bascov, mai puţin când se tranzitează Gara Sud cu 15 km/h. Deci de la o nouă haltă în zona Auchan/Vamă până la gara din Bascov se pot scoate 25-30 minute (cu staţionări de un minut), însă nu e fezabil din simplul motiv că mai mult încurcă traficul feroviar actual, material rulant modern nu prea există la dispoziţie suficient, iar nu în ultimul rând piteştenii clar nu vor da năvală oricât s-ar promova acest transport. Vreţi o sugestie adevărată? Să se scoată din Piteşti restricţiile de viteză pentru trecerile de nivel cu calea ferată”, afirmă cititorul nostru. Autorităţile aud? Aude CFR?
Claudiu DIŢA