
Asocierea Mapa – Cengiz a realizat o investiție de 15 milioane de euro la Sibiu, destinată susținerii lucrărilor de infrastructură pentru Autostrada Sibiu – Pitești. Anunțul a fost făcut de Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu, printr-o postare pe pagina sa de socializare.
Fabrică modernă pentru confecții metalice și prefabricate din beton
Investiția a vizat construirea unei fabrici de confecții metalice și prefabricate din beton, unde vor fi produse 1.056 de grinzi necesare podurilor și viaductelor de pe sectorul de autostradă Boița – Cornetu. Unitatea este dotată cu sisteme de debitare cu laser și roboți de sudură de ultimă generație, considerate printre cele mai performante echipamente din România, asigurând o precizie ridicată în realizarea structurilor de mari dimensiuni.
Lucrări complexe pe cel mai dificil tronson
Asocierea Mapa – Cengiz este constructorul Lotului II al Autostrăzii Sibiu – Pitești, unul dintre cele mai dificile tronsoane ale proiectului. Sectorul se desfășoară în județul Sibiu și include realizarea a două tuneluri la Boița și a altor două tuneluri la Râu Vadului, lucrări de o complexitate tehnică ridicată.
Sectorul montan, o provocare majoră de execuție
Secțiunea Boița – Cornetu face parte din sectorul montan al autostrăzii, alături de secțiunea 3 Cornetu – Tigveni, cu o lungime de 37,4 kilometri. Aceste două secțiuni sunt considerate cele mai dificile din punct de vedere tehnic din întregul proiect al Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 2 Boița – Cornetu, are o lungime de 31,33 kilometri și este realizată de asocierea Mapa – Cengiz. Durata contractului este de 68 de luni, iar valoarea acestuia se ridică la 4,25 miliarde de lei.
Pe acest tronson vor fi construite 48 de poduri și viaducte, cu lungimi cuprinse între 32 și 843 de metri, precum și 7 tuneluri, cu lungimi între 247 și 1.536 de metri, elemente care subliniază amploarea și dificultatea lucrărilor de infrastructură din zona montană.


































