
First Bank și-a încheiat oficial activitatea în România, după fuziunea cu Intesa Sanpaolo Bank România. Această tranziție tehnică lasă mii de clienți fără acces la carduri și conturi pentru câteva zile, până la finalizarea procesului de migrare.
Avizele oficiale și începutul fuziunii
Banca Națională a României și Registrul Comerțului și-au dat acordul pentru fuziune, iar din 31 octombrie 2025 First Bank nu mai există ca entitate juridică separată. Migrarea completă a conturilor și a produselor bancare se va finaliza pe 3 noiembrie, când clienții vor putea folosi noile servicii în sistemul Intesa Sanpaolo Bank România.
Instituția bancară anunțase încă din octombrie că toate efectele fuziunii vor fi vizibile după aprobările oficiale, iar 30 octombrie 2025 a fost ultima zi în care clienții au putut utiliza produsele sub brandul First Bank.
Restricții temporare și recomandări pentru clienți
În perioada 31 octombrie–2 noiembrie, accesul la conturi și carduri este limitat din cauza operațiunilor tehnice de migrare. Utilizatorii au fost sfătuiți să-și finalizeze plățile programate și să-și actualizeze IBAN-urile către angajatori și parteneri pentru ca tranzacțiile să fie procesate corect din 3 noiembrie.
Cardurile de debit emise de Intesa Sanpaolo Bank România vor fi funcționale din 31 octombrie, însă doar în limita soldului disponibil la sfârșitul zilei de 30 octombrie, în timp ce cardurile de credit vor fi activate abia de luni, 3 noiembrie.
Acces complet la fonduri și nemulțumiri ale clienților
După finalizarea migrației, clienții vor putea folosi integral fondurile și serviciile de Internet și Mobile Banking oferite de Intesa Sanpaolo Bank România. Până atunci, însă, mii de persoane și firme rămân blocate fără acces la conturi, carduri și posibilitatea de a efectua plăți curente sau retrageri de numerar, ceea ce a generat nemulțumiri majore.





































