
Lucrările la Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești avansează spectaculos. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat finalizarea structurii de rezistență pentru ambele tuneluri, o etapă esențială în cel mai complex proiect rutier din România.
Tunelurile Alina și Daniela – etapele structurale, finalizate cu succes
Pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), echipele constructorului au finalizat turnarea betonului și decofrarea ultimului segment de tunel la nivel de structură de rezistență. Operațiunea s-a desfășurat în tunelul „Daniela”, unde a început deja demontarea utilajelor speciale utilizate pentru această lucrare.
Anterior, fusese finalizată structura de rezistență și la tunelul „Alina”. Pentru ambele galerii a fost folosit un cofraj hidraulic de ultimă generație, care a permis execuția în secțiuni de 12,5 metri, garantând un nivel ridicat de precizie și siguranță structurală.
Mobilizare record pe șantierul A1: peste 600 de muncitori și 210 utilaje
Potrivit datelor comunicate de Ministerul Transporturilor, lucrările se desfășoară non-stop – 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Pe tot lotul sunt mobilizați peste 600 de muncitori și 210 utilaje și echipamente de construcții, ceea ce a permis atingerea unui procent de execuție de peste 80%.
Tunelurile sunt construite concomitent pe ambele fire, ceea ce asigură un ritm accelerat al lucrărilor și o reducere semnificativă a timpilor de execuție.
Proiect cofinanțat din fonduri europene – circulație posibilă din 2026
Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023 și se află deja în avans față de graficul inițial. Antreprenorul estimează că, dacă ritmul actual se menține, circulația pe acest tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești ar putea fi deschisă încă din august 2026, cu un an înainte de termenul oficial de finalizare (2027).
Proiectul este cofinanțat din fonduri europene și reprezintă una dintre cele mai importante investiții de infrastructură rutieră din România, conectând zona de sud a țării cu Transilvania printr-o arteră strategică pentru transportul de mărfuri și pasageri.







































